Mormor Elliott och Jag

Imorse tog jag bussen mot Hallstavik och min mormor.
Billigare att bussa nu när bensinen är så hög.
Ännu billigare blev det när jag fick reda på att det var gratis att åka med barnvagn på sl:s linjer.
DET TACKAR VI FÖR!!
Det är väl så det ska vara? bökigt värre när man ska fram å betala.

Det blev en tokmysig dag.
Vi gick promenader, checkade läget i "centrum", käkade sallad i det gröna och tjoade och tjimmade.
Önskar mormor kunde bo lite närmare, så man kunde ses lite oftare.
Men hon har ju sina rötter där uppe, jag förstår henne.
Men mitt EGO säger att hon ska flytta ifrån det bästa hon vet.
Barndomshemmet, natur, öppna vattendrag och friska luften. Jämtland i sin helhet.
Hon säger att när hon inte orkar ha kvar huset så ska det säljas. Men då ska hon aldrig mer upp dit, utan vill bevara minnet av sitt hem så som hon vill minnas det.
SÅ SANT!

Jag märkte att jag har en riktig bus-mormor.
Hoppar smågrodorna med Elliott och dansar och sätter kossan på huvudet och låssas som ingenting.
Elliott kiknade av skratt.

Ett tips om ni vill känna lite "Jämtlands-feeling" titta på Dunderklumpen, med beppe Wolgers och co.
BARA SÅÅÅÅ UNDERBAR!!

VARFÖR KAN JAG INTE LÄNGRE LÄGGA IN HTML KODER?????
blir mer och mer pisst på blogg .se. inget funkar som det ska!

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag har inga som helst problem.. vad lustigt..

2008-06-10 @ 12:13:17
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0