Confesion

Nu tänkte jag komma ut ur garderoben och berätta vad det är jag har hållt så hemligt. Det jag har tänkt på all ledig, tanketid, i hjärnan :-)

Såhär ligger det till:

Jag, Lina, ska starta ett eget företag.
Tänkte uppfylla en dröm jag har, att bli FOTOGRAF.
Jag älskar att fota.
Har med mig kameran överallt. (Får dåligt samvete om jag skulle missa nått)
Jag vill visa hela världen vad jag skapar med min fantasi.
 
Först och främst tänkte jag inrikta mig på hem och inredning, ta kontakt med mäklarna och försöka göra en deal att jag ska fota deras objekt och möjligtvis göra en Homestyling inför visningen. (med hjälp av material från inredningsbutiker)
Sen tänkte jag lägga upp en bildbank på nätet där folk kan få köpa bilder till div. projekt så som, foldrar, kokböcker, tavlor osv.
Sen har jag även tänkt att fungera som fotograf för privatpersoner som vill ha sig själva eller andra förevigade på kort. Så som barn, djur, landstället osv.
Jag kommer även att fungera som frilandsare för olika tidningar.

Det ligger till så att jag har varit på möten med en personlig rådgivare inom företagsamhet och företaget kommer att startas upp inom kort.

Men jag har ett problem:
NAMNET... vad ska företaget heta?
Jag har funderat och funderat.. men jag har fastnat.
Ska mitt namn vara med? tillsammans med en synonym till fotograf eller kamera? eller inte?
HJÄLP!

Så nu tänkte jag att alla ni vettiga läsare kunde få komma med era idéer, fungera som ett bollplank helt enkelt.

COME ON!! BRING IT ON!!
Var inte blyga!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Vad kul att det börjar hända saker! Jag lovar, jag ska fundera tills jag kommer på ett kanonnamn! ;P

2008-07-30 @ 16:01:48
Postat av: Anna

Hej! Jag o danne satt o skojade om vad din firma kunde heta, LINA - Fotograf :) Kort o koncist, om möjligt lite tråkigt kanske, vi klurar vidare. Kram

2008-07-31 @ 13:33:26
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Hanna

ngt i stil med FOTO, FOTO OCH FOTO - jag fotar allt du behöver för att minnas.



Haha, låter som om alla är snila.. haha..

kan komma upp med ngt bättre.. snart ;)

2008-07-31 @ 20:14:13
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

MERA MERA!!

Låt det flööööda!



:-))

2008-07-31 @ 21:37:32
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: jag heter Amela

Ok, Lina det här låter ju jättespännande!!!!!!!!!!

Den här ska jag defenitivt klura lite på:-)))

2008-08-02 @ 23:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0