Tankar

Satt och läste igenom mina förlossnings papper. Minut för minut. Av nån anledning.
Det klämdes fram en tår.
Fasiken va ont det gjorde och va trött och orkeslös man var, blod och operation... men ändå så underbart :-)
Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle kunna vilja vara med om det där igen.
Men det är väl moderjord som har skapat en så. Att man inte riktigt ska komma igåg hur otroligt smärtsamt det är.
För hur många skulle föda fler än ett barn då??

Nu vet jag att om 2-3 år kommer jag att gå igenom samma sak igen, förhoppningsvis. Elliott ska få ett syskon när pappa Jonas pluggat klart och vi har flyttat till hus.

Längtar jag?
Nja, lite skräckblandad förtjusning är det nog.
För det finns ju inget bättre än att få upp sin älskade lilla prins på magen.
Men nästa gång, då hoppas vi på en prinsessa. :-)



Jonas kommentar när han såg bilden i inlägget:
Lite synd att du är så tom i blicken... men man kankse inte kunde ha begärt annat. haha
(han fick arga ögat)

Kommentarer
Postat av: Sanna

jätte fin bild, mycket kännsla i den. Det är väll inte så konstigt om man är helt orkeslös efter en förlossning? :)

2008-08-10 @ 12:24:54
URL: http://sannastankar.devote.se
Postat av: Micaela

vi hoppas också på en prinsessa =) har verkligen längtat efter en mage i ett par dagar nu. men en nyfödd bebis med en så hyper max, det går bara inte.... är helt full av en massa känslor hit och dit nu. knäppt.



brödet såg förresten jättegott ut =) och jag tycker det är en underbar bild på dig och elliott. klart man får va slut!

2008-08-10 @ 19:00:41
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0