rekryteringsdag

Idag var det träff på arbetsförmedlingen.
Hur kan det vara obligatoriskt? Visst jag vill ha ett jobb... men är det ok att ta med barnvagnen?
Dom vet inte hur dom ska skriva in mig. Tycker att mammaledighet är ett förhinder!? hurdå? jag kan ju börja jobba närsom helst. Jonas kan vara pappaledig. *arg*
Jag kan väl inte vara den enda föräldralediga person som söker jobb?
Som tur var så kunde Johanna ställa upp och göra Elliott sällskap.

På ams var det en rekryteringsdag.
Jag pratade med Manpower och Personal roslagen.
En kul grej jag la märke till var att intresseanmälan man skulle fylla i hamnade i olika högar. hmm...
Jag stog och iaktog.
När det var min tur så klev jag fram, var bäst i världen och log brett. Mitt papper hamnade inte i nån hög.
Jag fick gå in på intervju!
Imorrn ska jag på ännu en.. så jag antar att det var en lyckad dag :-P

Efter det lunchade vi Dejva. MUMMA!
Sen tog jag och E en sväng till Rimbo och lekte med alla barnen.
Helt plötsligt är GÅ första prioritet.. hihi hoppas det håller i sig!

Sen är det sååå värt att nämna att jag höll i en 4 veckors beeebis. Jag blev påslängd honom när mamman måste rusa iväg efter sitt äldsta barn.
Vips! Trollades moderskänslorna fram så STARKT igen.
"Jag vill ha en till..."
Mamman var glad att få lite "fri" tid och tid med det andra barnet så jag gick runt och vyssade lite :-) MYYYYS!

Kommentarer
Postat av: Anna H

Hoppas att du fick nå napp =) Kram

2008-04-03 @ 21:28:30
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: Micaela

lite sugen alltså =)
du vet hur dom blir till! ;)

sov gott! massa kramar!

2008-04-03 @ 21:47:34
URL: http://micaelasruta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0