Rånad, Nej, stöld, Ja.. Jag har blivit stöldad!


Hujedamig!! Mitt på blankaste ljusa dagen... Hur kommer det sig nu då? Jo...

Är inne på TC... står i kö. Jag som alltid pratar i mobilen säger att " nej nu är det min tur snart, vi hörs sen, hejdå" stoppar ner mobilen i fickan på min parkas... Nästa kassa öppnas och jag ska ta mig dit.Det var en del folk men jag stog som andra person i kön,så det är minsann min tur! Det tar emot...Jag sitter fast, är min första tanke, bigga jag är inte värst smidig. Nej, nån drar i mig... i fickan! Nej NU DU!! En tjej tränger sig förbi. Omedvetet rycker jag tag i flickans jacka... "Öpp Öpp ÖÖÖÖÖÖpp", säger jag, högt och ljudligt! Men herregu, vad gör jag?? (panik börjar sprida sig) vad anklagar jag henne för! vissa trodde nog att det var för att hon trängde sig... men inte då!! jag hade andra aningar!! En kvinna frågar om jag saknar något?! Jag känner efter... och JA, mycket riktigt!! Ja, MIN MOBIL!!,svara jag. Ja, hon tog den ur din ficka, sa tanten. JAHA. vad gör man nu då? helst av allt ville jag bara gräva upp den ur hennes ficka och säga några väl valda ord.. men det passade sig visst inte, sa ena delen av min hjärna! Folk runt om började fatta vad det handlade om nu... Kassörskorna ringde på väktarna. Det var ett helt hav av mäniskor som stog i en ring, runt henne. hon såg inte det minsta bekymrad ut! Vaddååå?? kläcker hon ur sig på brytande stöddig svenska! jaaa.. sa en äldre herre. Vill du låna min mobil och ringa din mobil? Jaooo, sa jag. Hon hade ju omöjligt hunnit stänga av den. Alla tittade på hennes händer.. att hon inte skulle ner i fickan å pilla!
Sekunderna tickade på.... DESTINATION UNKNOWN... Known known.... dånade ur hennes ficka!! Jag hade ju såklart på profilen Utomhus! haha... Då kom vakterna. Dom har visst inte rätten att visitera folk (inte ens småpoliser) Var vänlig att ta ut det du har i fickan, sa den ena. Inte ens nu såg hon skamsen ut! Jävla *piiiip* å inte veta vad som är ditt och mitt!! fraser flög runt i min skalle.. " Om du inte har råd att köpa dig en egen mobila ska du fan inte ha en, så funkar samhället" *pisspotta* gu, va sur jag blir!!
Jag är nog en liten småpolis själv! Rätt sa vara Rätt... in i det minsta! Rättvisa är mitt andra namn!
Vakten tog mobilen iaf.. och frågade vad jag hade för bild på framsidan. Jag och min son, svarade jag. Och jag fick tillbaka min kära ägodel...
När jag gick skulle dom precis se efter om hon hade tagit något inne från butiken...

jag sprang till bilen där Joh och E satt och väntade.. hon tyckte deet tog lite tid... jaaaaaa... jäkla människa å inte kan föra sig... synd att det finns fler här i världen!!

Rim å ram, Fy skam!

Kommentarer
Postat av: sanna

ojdå, det verkar som du fick uppleva lite av csi mitt på ljusa dagen
=)) haha tur att du fick tillbaka den så man kan slå en pling till dej om helgen ;)

2007-11-29 @ 12:35:28
Postat av: Emsan

Herregud vad det händer grejer i Norrtälje...jag måste flytta dit, vilken action:)

Du skulle ha flygit på kvinnan å ställt till med värsta scenen...hade varit kul.

Puss å kramen på er!

2007-12-01 @ 12:59:27
URL: http://rodemma.blogg.se
Postat av: Hanna

nej jag är ju inte det =(
men inget jag tänker på. kan nog få ngt annat jobb när jag är klar med barnafödande sen..
du då?
hur gammal har lillkillen hunnit bli?

2007-12-02 @ 18:59:55
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Sanniiis

Jag har också blivit stöldad på pengar på bankomatkortet =0( jäklans uppsala bankomater!

2007-12-07 @ 08:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0