Julrimm!!

åh va roligt det är... man får sitta och klura ut det ena kluriga efter det andra.. men frågan är, ska man nästan förstå vad det är? eller ska man rimma runt det hela?

Je behövde ett idag... och jag var inte sen på att erbjuda mina idér.. haha Hon skulle köpa en present för 30kr till julpartajet på jobbet. Vi luskade runt och hittade lite té och en chokladbit.. men det var inte vilket té och chokladbit som helst.. utan det var märkt med FAIRTRADE.. mycket bra Je!

"Detta är bra att ha en kall och kuslig dag"... tex.
 Det nappade hon på. Men sen mumlade hon något om att hon ville ha in Fairtrade också. Tänkte inte så mycket på det... förrän jag gick upp för denna j-laaaaa, brantaaaa bargsbacke! Usch vad jag hatar den. utan vagn OK! Inte hade jag dragit upp en vagn uppför här innan vi flyttade in hit heller... hur tänkte vi egentligen?
Medans jag gick där och flåsade började tankarna vandra... rättvisa... är bra... det skulle alla världens hörn ha! Gu va alla skulle må bra!! Ta Daaaa!! ett rimm uppfunnet... jag ökade takten upp för den sista sträckan på backen, vaderna hörtade, men det var bara att traska på så att jag kunde ringa Je så fort som möjligt, så att jag inte han glömma. Är så bra på det annars... glömma bort mina braiga idéer :-(

"Rättvisa skulle alla världens hörn ha
Gu va alla skulle må bra!
Detta är också bra att ha
En kall och kuslig da"
(Té och choklad märkt med Fairtrade)

image10

nej, jag satt precis och skrev ett rim till syrrans paket... vart så nöjd.. men hon läser antagligen detta och jag vill att det ska bli en överraskning :-d haha jag får spara alla och skriva ner allt efter jul!

Nu ska J ha datorn å jag ska väl hoppa i säng... kanske rimma på lite fler klappar??

Natti Natti... Hattifnatti!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja det blir trevligt. Har lite tid över imorrn så jag tänkte satsa på Rocky road efter att ha förhört dej om det =P
Vi ses tomorrow =)

2007-12-12 @ 22:36:49
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

Det var gott! Men mastigt. Man får akta tänderna. Jag hade i mandelmassa. OM man gillar det var det supergott!!

Kul att se dej o lilla charmtrollet idag!
Kram på dej

2007-12-13 @ 17:19:48
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna.. igen..

Ja verkligen o du som är duktig på att fotografera!
Nu blir det frukost =)

2007-12-14 @ 11:02:32
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0