GO JUL!

God jul,

på er alla vänner och alla som jag känner! ( och alla bloggare förstås)
Julen är här!! Solen skiner, det är minusgrader ute, folks pringer runt på stan som vettspolingar och panikinhandlar sina julklappar... Det är frost på bilarna, om man tittar riktigt snabbt så kan det se ut som snö. Och här uppe i min lägenhet sitter jag och mina knäckemacka, som snart är död och gluttar ut över julen!
Det är bara att inse... det är såhär en jul kommer att se ut, utan snö å, i framtiden. Klimatet har ändrats! bara att inse.. snön kommer att komma kankse lagom till nyår eller kring min födelsedag. början av Januari... Det skule behövas en förflyttning av dagnarna i almanackan för att vi ska ha snö på julafton. Så om vi tar och flyttar julen till i januari... sisådär den 9onde eller nått.. då har vi garanterat snö (tänkte på anna där.. jag tod inte den 11e.. haha) vem är det som ändrar sånt? i almanackan alltså.. vem var det som bestämmde att det skulle finnas skottår? Man skulle ju kunna pang panga(skotta/skjuta) fram julen till i januari... stackars barn som skulle födas då f.r.o.m jul till jan. Men men... inget att göra åt! för folket vill ha snö på julafton.  SNÖ ÅT FOLKET!!

Jo, jag har fått lite egen Lina tid idag... E är hos farmor och J på jobbet! å vad gör jag? Har ifs hand om tvätten.. men den torkar bäst av sig själv. Jag har sovit i en ån halv timme.. framför tvn!! helt sjukt, mitt på dan! När hände det sist? Det gjorde jag jämt förrut... åhh va skönt det var! vaknade med nya krafter.
Med dom krafterna gick jag in och hämtade en dumlekaka i skåpet... fyllde en bricka med smör, kalkon och hårdmackor... gick och satte mig här framför datorn och bara bara... njuuuuuter.. av min lediga tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid!!
en det känns på något sett fel... att lämna ifrån sig sitt barn, sin uppgift, för att få vara lite ego för några timmar. usch, skäms när jag skriver det! E e ju min uppgift... som förälder.. men tar ju ifs inte ut någon mammapenning idag, så låt gå då! haha.  å sen tog farmor och faster sååååå varmt emot honom så :-)

Ännu en knäckemacka. går mot sin dööööööd!

Våran julafton började förresten igår. Vi var ut till Storvreta och firade "lill-jul". Mycket mysigt! E är helt stört förtjust i alla paketen.. men granen e läskig.. för den sticks!! me det bästa utav allt med gårdagen.. var nog när vi kom hem. Han förresten förbi IKEA oxå!Handlade inte mycket men ändå gick notan på upp till nästan 800spänn. lite ljus, julkraffs, några energilampor och nån lampa..! (?)
Idag står Svanberga på tur! Efter J har slutat jobba...

nej nu tror jag att jag ska hoppa in i duschen.. sen hämta upp tvätten.. fixa iordning mig... å sen traska iväg och hämta lillplutten! saknar honom såååå...

puss puss, snålskjuss!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för att du tänker på mig o min födelsedag ;) Ja jag undrar med om det kommer att bli ngn snö framöver :( Ska iaf göra en insats o undervisa mina elever om det, så att vi kan behålla detta klimat ett tag till iaf, kanske få lite kallare tom. God Jul! Hälsa familjen! Kram kram

2007-12-23 @ 09:31:56
URL: http://anna1441.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0