Borta bra men hemma bäst!

Uppsala äventyret är avslutat för den här gången. Dom är alltid fartfyllda. Det är ju så många jag vill besöka i uppsalatrakten och schemat är tajt.Den här gången han vi med:
lite innan 8 på luciaaftonensmorgon tar jag med min E ner till bilen.. J hjälpte till med packningen och skrapade rutorna.. jäkla motorvärmare att gå sönder.. nu pejjar vi för en elstolpe vi inte använder.. bästa att skaffa sig en ny värmare, för det är sååå värt det :-) aja.. jag babblar iaf men Li heeeela vägen till Uppsala. 09.30 Kliver vi in i Emmas foajé. Jag han byra 3 bajsblöjor inom tidsrymden av en kvart. som för övrigt lades i en påse på balkongen och fylldes på med jämna mellanrum under dagen. E + Ol bajs = HULK HULK
"Vi åt mysig luciafrukost, öppnade julklappar och tittade på Sunes jul" visst låter det fridfullt?? Nu till den verkliga situationen. Bajsblöja efter bajsblöja. "Nej, den får du inte röra", "låt bli den", barnskrik. E dimper ner i köksbordets ben.. aj aj aj halt på golvet. han får en liten bula. Al öppnar gladeligen Alla julklapparna, duktig flicka.. glad över att hjälpa sin bröder :-) Ol :brum brum (med munnen) låter han när Al öppnar Em paket till E. Han fick oxå 2 super coola svarta brioleksaker av A och O... (haha A och O) Li fortsaätter helt enkelt i serien från dopet !! :-) Ja helt omöjligt är det ju itne att E s barn någon gång i framtiden kommer att bita på samma saker.. dom håller ju så otroligt länge! Helt otroligt.
Papper överallt.. snören hänger lite här och där. Kameran åker fram. A och O leker med bowlingsetet det fick av E i julklapp. Mitt i detta stök leker en liten, liten viss Svea Sven Christiernin. Denna pyttelilla gråa varelse skuttar och leker med snören och en och en annan barnfot. Hon är 9 eckor men tycks inte alls störas av allt stoj.Hon hoppas upp i vilkens knä som helst.. men helst av allt gillar hon att ligga på mattes hals/bröst.Där är det på tok för mysigt!
Där sitter vi en kattmamma/moster, en tokgravid och en enbarnsmamma/gudmor medans alla ungar far och flänger... hinner vi i mellanåt slänga ett öga på tv:n och få oss ett gott skratt åt Sune med familj!!
DET ÄR MYSIGT! så familjärt..
. öppna klappar...Kissebus,,,
aj aja inte röra busar med HaCharmar alla
SMILE Alice sover bäst  såhär

Oj barnen börjar visst bli griniga. Oj är klockan så mycket? långt efter mattidsschemat. det blir något snabbt. makaroner och korv. Mumma! (för att inte glömma ketchupen) Den tokgravida och söta magen byts ut mot Ev och Li som kommer på besök. Å inte långt där efter dyker Laj upp.Hon den jäkeln lyxar till det  i vardagen och går på Sound of music..sådär mitt i veckan!? Men det missunnar jag inte henne för 5öre, Det slitdjuret till mamma är värd det plus mycket mycket mer! Hon dimper för övrigt ner en godispåse mitt på bordet och jag var inte sist ner i den inte!
Sen åkte vi förbi gränby...hade ett ärende inne på (ver)gina, och e en hemlistill kvällen(!?) sen vidare mot Pang Pang torp (skytt-torp) där vi spenderade 2 dygn. med ett avbrott, stadsresan.. vi tågade in handlade och tågade hem. E var jätteduktig och charmade alla på tåget. Jag hade längtat efter kvällar med skvaller, tända ljus och bara allmänt hängande. men men... det såg vi inte röken av. vi somnade båda två i soffan runt 8.. hua!! Eftersom E so v i samma rum och vaknade vid 6 och upptäkte att vi låg i samma rum så gick det inte att somna om inte. det är bara att pallra sig upp och göra iordning vällingen.
Oj får inte glömma julklappsöppningen. E fick en gunghäst som gnäggar och låter galoppsteg. mest skrämmande i hans ögon nu. men snart får vi nog se en riktig cowboy! Han fick oxå en elefant som traskar framåt och viftar på öronen( så långt är den godkänd) men sen stannar den upp lyfter på snabeln och ger ifrån sig ett TJUUUUUUT. det är inte populärt.

 lite bad i diskhon han vi oxå med  

För att inte glömma att nämna Evs stolthet fotoväggen. Hon har väl behandlat runt 800 bilder. Man kan säga att halva väggen är på en viss E. resten på familj och landskap. hon är duktig på att fotografera. vissa bilder är sagolika.. med efterbehandling och så *ler* sen var det julklappsöppning för dom vuxna... vi fick 4 tavlor med djurmotiv på, som passar perfekt till vår afrika vägg.. du prickar in perfa verkligen!! sen fick jag en vänskapsängel och 2 julgranskulor. gudmor fick en pyamas som hon önskat sig och en guld HAPPY BUDDHA.. som tyvärr hade gått i krasch.. men kreativa som vi är börjar vi fundera på hur en ihoplimmad buddha skulle se ut.. med delarna en bit ifrån varandra... blir nog mycket vajjert det där! men hon fick en ny på stadsturen iaf.. :-)
I lördags åte vi hem.. först en sväng förbi den stolta morfadern i s-vreta. där visade E upp sin bästa sida och visade sina framsteg... mmm pa, mmm pa. låter han och tittar uppåt mot lampan.
sen bar det av mot Göggträffen i Norrtälje. Je hade bakat så gott.. hoppas det reder ut sig med skorna :-) ? Te har vattkoppor och E har nog det när som helst oxå för vi har umgåtts en hel del... så det bryter väl ut lagom till jul eller nyår och så.. SÅKLART!

Igår fick jag somna ensam. J var hos Mi i el stockholmo och partajade.. de var visst på malmskillnadsgatan och stureplan... skojsigt hade det varit!

Idag har vi varit på skansen på julmaknaden. Jättemysigt!! men jag tror E kommer att ha mer glädje över en sådan resa om ett år :-) Laj... nästa år är det du å jag som tar en tripp dit med barn och picknickkorg!!! jag hade mest sett fram emot att se björnarna... men dom låg la å sov... det hade jag helt glömt bort.. eller aaaaa skyller på snön.. att den inte kommit.. känns inte så vintrigt än :-(




 
sorry , men jag har inte orkat fixa med bilderna


Gu va lååååååååååååååååååååångt det här blev.. så blir det när man inte hinner skriva på ett tag.. haha

om ni kommit såhär långt så tack för läsningen!!

puss å kram, skumbanan!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad fina kort du tagit!!

Jag gillade oxå att bada i diskhon när jag var liten :)

2007-12-16 @ 22:13:47
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0