R.I.P Doris



Sov gott lilla vän.
Du hade en bestämd plats i mitt hjärta.
Jag kan inte förstå...
Att du inte kommer hem... igen...

Det fanns inget ont i dig.
Aldrig att du rivit ellr klöst någon.
Inte ens Elliott som rivit och slitit i varenda kroppsdel du ägt.

Jag saknar dina tunga dunkande steg.
(kan inte förstå att du var en så bra jägare, att smyga var inte riktgit din grej)
Din krokiga svans.
Ditt bräkande till mjau.
Din värme.
Din knasighet.

Doris R.I.P
Hon blev påkörd i korsningen nedanför.
Fyra olika personer han ringa innan jag svarade.
Dom såg henne bara liggandes där på trottaren. Det hade sett ut som om hon sov.
Inte en blodfläck.
Jonas var den som gick dit och la ner hennes kropp i en papperskasse.
Jag pallade inte... jag gick mest fram och tillbaka, upp och ner och gräääääät.
Nu är hon påväg mot Kusby med svärfar och ska få en fin gravplats där.
Hemskt.





Lär känna henne här

Det har inte gått en natt på snart fem år, utan att du gott och lagt dig tillsammans med mig. bäddat ner dig ovanpå mig och sen har vi slumrat ihop. Hur ska jag kunna sova inatt?


Lite jag skrivit om Doris innan.


Elliotts krokodiltårar av avundsjuka på katten

Om när hon hoppade ut från tredjevåningen

21 Januari
Jag bråkar även med min katt Doris varje kvart. Hon e typ gratis just nu. Hon är billigare än gratis. Man kan få pengar om nån tar henne. Hon ska närmligen ligga på min mage, hela tiden. Jag föser bort henne, kastar bort henne, trycker till na med foten under täcket, ignorerar henne totalt. Men vad gör kattfan!? Jo hon kommer smygandes tillbaka några sekunder senare och ser helt oförstående ut. GhAAAAAAAA! Jag blir tokig. Spelar ingen roll vart jag ligger, om det är i soffan eller i sängen. Jag mår ju illa. Vill inte ha ett kattåbäke på magen då inte!!! Nu när jag själv känner mig lite mer kontaktbar och inte vrider och vänder mig av plågor så har jag kommit på ett knep. Jag lägger mig med två täcken. När hon slumrat in så drar jag försikigt ner henne vid sidan av mig och klapper henne lite.. då kurrar hon och tycker att världen är hur underbar som helst.

När Doris var försvunnen

Nu tänker ju ni icke-Katt-människor "men herregud, det är ju bara en katt" men för mig är det en annan själ jag släppt in i mitt hjärta. Där finns hon kvar. Men inte i jordelivet längre tyvärr. Nu är hon hos farmor och ligger i hennes knä och kurrar :-)

Kommentarer
Postat av: Hille

Usch vad tråkigt:-( Och en sak till som är tråkig är att det inte går att läsa dina inlägg ordentligt längre varken i explorer eller firefox:-( Dom tre första bokstäverna i varje rad försvinner. Visst man kan ju oftast räkna ut vad det ska stå. Men ändå. Saknar dig min vän. Puss

2010-07-28 @ 22:37:50
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag beklagar verkligen!! :( Jag blev riktigt ledsen när jag läste detta! :( Doris var en helt underbar och charmig katt.. Henne kommer jag aldrig att glömma! R.I.P Doris..

2010-07-29 @ 00:36:29
Postat av: Hanna

Jättetråkigt Lina! Har samma problem som Hille när jag läser på Andreas stora skärm. På min lilla bärbara kan jag läsa allt.

Kramar

2010-07-29 @ 09:32:06
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Isabel

Nej vad tråkigt! Beklagar! :-(

Alvas katt blev också påkörd här ute för några månader sedan. Han avr också jättefin, precis som han sov... Alltid lika tråkigt när det händer men jag förstpr inte hur man kan köra på ett djur och sedan bara lämna det!?

Kram till er!

2010-07-29 @ 10:44:34
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: sanna

kramar jag finner inga ord, hon var en sån fin och underbar varelse. Lilla Doris.. :/ :*( Vila i frid lilla söta kisse. Doris och Missen jagar fåglar på målnen nu.

2010-07-30 @ 23:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0