J*la katt!

image92
J*la katt!! Det är tokDoris jag pratar om... hon är helt galen.
Elliott hade precis ätit upp sin frukost och sopborsten åkte fram.
(Den står numera på balkongen så att inte E kan smaska på alla godsaker som sopas upp i skyffeln)
Så när jag så fint skulle ställa ut den på balkongen igen hoppade Doris ut.
Hon får inte vara ute! Nej nej.. Hon är den av dom som är lite äventyrlig.. lite fööööööör äventyrlig. Hon hoppar över till grannen såfort hon får tillfälle. Det är 20cm med vägg emellan.. knaskatt!
Jag försökte fösa in henne, samtidigt som jag försökte parera E i dörröppningen.

*BBBRRRRUUUMMMMMMMMMMMMMMM, BBBRRUUMMMMMMMMM*
Hör man nedanför... vaktmästaren fäller träd och snår med motorsågen.

Utan att tänka tar katten ett skuuuuuuuuuuuutt och hoppar rakt ut. Hon blev vettskrämd!
(Vi bor tre våningar upp)
VA??? tänkte jag.. hände verkligen det där?? Jag tittade ner... nej.. ingen katt! Stängde dörren om mig...

Men herregud.. det hände verkligen!! eller?? *chockad*

Elliott som absolut inte hade lust att sova... skrek och gormade. FAAAAN! *panik* 

Ringde Johanna, hon kom över på cykeln. Elliott somnade. Jag kutade fram och tillbaka på ballkongen, försökte se om hon hamnat hos grannen, men icke. Jag ropade.. Dooriiiiis!? Dooriiis? Ett litet ynka gnäll hörde jag.
Längst ner, ser jag två tassar.. som ligger i kors. åhh herre gud.

Kutade ner i trapphuset... upp på baksidan. Där låg hon. Reste på sig när jag kom! Såg lite stel ut.. men verkade må ok. Ringde veterinären när jag kom hem. Om hon verkar groggy och illamående skulle jag höra av mig.. eller om nått verkade brutet. Men hon mår prima. Tror jag.. haltar inte iaf.

Jäkla skit katt!! Bäst att skaffa hus snart så mina små hjärtan får springa fritt!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det var kul med katten :) Men tur att den inte skadade sej! Det hade varit alltför olyckligt!
Kramas

2008-02-09 @ 00:50:27
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0