LCHF är förenat med livsfara!

Lägg ner med LCHF alla ni som utövar den dieten. Jag skämtar inte!! Sluta ögonabums! Det är inte värt konsekvenserna!

Jag önskar ni sett vad som hände mig, det kanske hade fått er att lägga av... på riktigt...

Efter tre veckor av strikt LCHF diet drabbades jag av enorm migränattack med strokekaraktär. (därav inga inlägg)
Jag har aldrig upplevt något så vidrigt i hela mitt liv. Jag trodde jag skulle dö... på riktigt...

Vaknade med huvudvärk utan dess like, kräktes, domnade i höger sida av kroppen och tappade talet... Jonas fann mig med 112 i luren efter att han kört barnen till dagis. Jag var inte kontaktbar, han utförde hjärt och lungräddning i tron om att jag inte andades (hade antagligen hyperventilerat av rädsla att jag tuppat av) ambulansen anländer och jag får mofin. Blåljus till Danderyd för att de utlyser strokealarm. Jag svarar på allt vad säger stroke... Mer morfin! Huvudvärken går inte bort. Mitt ena öga hänger, kan inte se.
CTröntgen och kontrastvätska visar på varken stroke eller hjärntumör.

Mer smärtstillande och udden på värken försvinner. Dåsig jag försöker följa doktorns kommandon och kämpar med tal och kunna lyfta armar och ben.

Familjen släpper allt de har för händerna och jäktar i ilfart till stockholm. De träffar sin dotter och syster i ett akutrum på strokeavdelningen, totalt nerdrogad och med ständig värk.

När huvudvärken lättar smyger sig känseln tillbaka sakta men säkert.

Aldrig, aldrig, aldrig har jag varit så rädd!!

Jag är frisk som en nötkärna i övrigt, varför drabbas jag av detta?! Läkarna kan inte svara på saken...

MEN!! Jag är den 4 DENNA MÅNAD som drabbats av någonting med "strokekaraktär" OCH vår gemensamma nämnare är att vi varit under samma strikta LCHFdiet!!!!! Förstår ni??

Det tar ett tag att komma tillbaka efter detta... Både fysiskt och psykiskt!

Det är inte värt det... Det är inte värt det!!

Mina pojkar hade kunnat behöva växa upp utan sin mamma...

Det är inte värt det... Det är inte värt det!!

Kortet är från dagen efter anfallet... Fortfarande hängigt och överansträngt.


Kommentarer
Postat av: Lisen

Åh fy vad fruktansvärt, va rädd om dig Lina! Du är fin precis som du är! Stor kram

2012-09-23 @ 19:12:42
Postat av: ElinaLovisa Widnersson

MEN HERREGUD LINA!!
Oj vad rädd jag blev när jag läste. Fy fan va läskigt. HOPPPAS verkligen allt är bättre nu! Fy fan va hemskt! Krya på dig!

2012-09-23 @ 22:23:12
URL: http://metrobloggen.se/elinaw
Postat av: Linnea i Colorado

men HERREGUD! Vad med sa din doktor? hur mar du nu? Hur mat de andra lchfarna som lagts in? Det ar ju fruktansvart och riktigt laskigt!

2012-09-23 @ 23:08:07
URL: http://linneaiusa.com
Postat av: Sofia

Fy vad läskigt! Hur mår du nu? Vad sa läkarna?

2012-09-24 @ 22:19:55
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Amanda

Men vad hemskt! hur hänger detta ihop med LCHF?
Jag skippar kolhydrater men är moderat i användning av feet, känns bättre tycker jag

2012-09-25 @ 08:35:16
URL: http://mrsadvocat.blogspot.se/
Postat av: Anna

Jag tvivlar starkt på att man får något som liknar stroke/svår migrän redan efter tre månader på LCHF. Kolla på hur många som får stroke/migrän som INTE äter LCHF. Jag tror nog att det snarare kan bero på långvarig stress, dålig kondis, släkthistoria, högt blodtryck mm. Tur att du mår bättre nu iallafall och jag hoppas att du återhämtar dig snabbt.

2012-09-25 @ 13:27:52
Postat av: Madde

Jag vet inte om föregående argumentation håller, det är som att säga "kolla hur många som drabbas av dålig kondition, stroke osv som inte röker" för att sedan påstå att rökning inte är farligt. Det finns studier som visar på att det kan finnas en fara med LCHF och ökad risk för stroke. Att använde lagen om det uteslutande tredje funkar kanske mindre bra i detta sammanhang. Korrespondensteori är väl en aningen lämpligare i detta fall?

2012-09-25 @ 23:39:15
Postat av: Helena

Det läter ju jättejobbigt!! Men jag måste ju ändå undra... hur det ens är möjligt? Vad har du för blodgrupp? Kan det egentligen bara ha varit en fullkommligt detox? Hur åt du innan? Vissa klarar inte av att vända 180 om när det kommer till dieter och div. Är kroppen van att äta kolhydrater så ska man nog vänja ner sig istället för att bara sluta tvärt. Så det kan bli en totalchock för kroppen.. men säkert vet jag ju inte. Och det är ju fortfarande riktigt läskigt att det händer. Kram på dig och hoppas du mår bättre.

2012-09-26 @ 17:44:29
URL: http://www.misspkm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0