Le dream kladdcake!

Varsågoda!
Den här kan du inte misslyckas med... Omöjligt!

3 ägg
5 dl socker
7 msk kakao
1 tsk flingsalt
3 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
200 g smör

Gräddas i 18-20 minuter på 200grader.

Viktigt att du använder en form med avtagbara kanter!

Rör socker och ägg pösigt.
Blanda i kakao, mjöl, flingsalt och vaniljsocker.
Rör ihop!
Smält smöret och häll i, blanda till jämn smet!

Häll smeten i formen och slicka pottarna!

In i ugnen!

Nu till det väldigt viktiga!!! Det här är själva grejen! Låt kladdkakan stå i MINST 4 timmar innan ni äter den!

Meddela mig gärna hur det gick och hur god ni lyckades göra den ;-)

Har fibrilt bläddrat igenom mina 5124bilder på mobilen, men tyvärr har jag ingen bild på underverket! Får återkomma med det ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0