Vab och renovering

Sitter och soffmyser inomhus i värmen. Tittar ut i ruskvädet som är... Och ryser. Det blåser ute så att snöregnet piskar i ögonen.

Det har blivit några dagar inomhus nu... Elliott har haft megafeber och jag har vabbat för första gången från min nya arbetsplats. Första gången på åtta månader... Det tycker jag är rätt bra statistik ändå :-)

Hantverkarna har börjat med tvättstugan och det kommer att bli så fint! Närcdet är våtutrymme vågar man inte sig på det själv.

Istället har vi tagit oss an trapphelvetet ;-) den skulle göras... Men kanske inte nu... Egentligen... Ha ha
Jag älskar impulsrenoveringar på så vis. Att man helt plötsligt finner energi till att ta tag i saken och POFF är det gjort... Isället för att gå och dra sig för det ;-)

Trappen har slipats igår kväll och målats idag förmiddag... Det är en himla massa vinklar och vrår att hålla reda på. Vi har valt en lite glansigare vit färg. Nästa vecka kommer mattläggarn och lägger in en grå nålfiltsmatta. Kommer bli snyggt och halkfritt :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0