La work

Jobba tre pass ledig två, jobba två pass ledig två, jobba fyra pass ledig tre :-D
Börjar gilla det här flowet!
Det konstiga är att man missar det här med söndag, måndag, fredags känsla helt.
På gott och ont!

Jag börjar komma in i arbetet mer och mer. Jag lär mig massor!
Nu sitter jag själv och svarar, handledartiden är över. Jag tar emot ofredanden, stölder, bedrägerier, misshandels och våldtäktsfall, kontaktförbud, kvinnofridskränkningar, jag tar emot tips... och mycket mycket mer...

Ni aaaaaanar inte hur mycket joxx som sker där ute. Sen är det ju såklart folk som bara vill prata av sig... Polisen svarar ju alltid ;-)

De olika systemen börjar falla på plats och jag hittar bland de flesta olika paragraferna.

Men det är en sak jag är lite fundersam över...
Jag umgås med poliser hela dagarna, pratar polisiska, konsulterar med poliser och folk tror att jag är polis.
Men det är jag inte... Jag saknar dom där två hundåren på polishögskolan. Jag är bara lite light polis.
Lightpolis.
Det måste vara jag det.

Civil uniform finns. De flesta har en sån.
Skönt, slipper man tänka på vad man ska ha på sig... Samtidigt så är ju det halva nöjet på morgonen... Eller missnöjet ;-)
Ha ha ha

Hur som haver är det natter igen... Synd att jag ska vara så pigg på kvällen/ natten och så opigg på morgonen.
Bad combination!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0