Gott nytt år! Skåål!



Första dagen på år 2012 har precis gått av stapeln.
Den började med en rejäl förkylning.
Tack gud!

Samtidigt som förra året var bland det bästa som någonsin hänt, var det även det värsta som någonsin hänt...
Jag vet inte riktigt hur och med vilka ord jag ska summera ihop år 2011...
Men jag tänkte försöka...

Ändlös GLÄDJE, sorg, saknad, LYCKA, ångest, rädsla, OMTANKE, panik, skratt, oerhörd hjälplöshet, tacksamhet, förvirring, KÄRLEK.

Känslostormens år.
Efter allt vad 2011 hade att erbjuda så är det ändå en sak jag förundras över.

Hur folk beter sig?!
Man tror man känner folk, utan och innan, efter så många år.. Men icke.
Kunde man väl aldrig tro.
Sitt, sitt och sitt, aldrig en endaste liten ödmjukhet har visats mitt i allt kaos.
Men det är väl så det är. När det väl gäller så vet man vilka man har vid sin sida ganska snabbt.
Önskar bara det vore annorlunda, det vore så mycket enklare och roligare då...
Men nej!
Dom finns där, men glädjs inte med oss.

Och folk som inte glädjs med oss kan vi klara oss utan. Jag vet inte om det är avundsjuka på något sätt eller om man verkligen kan bli så personlighetsförändrad av lite livsstilsförändringar...
Vad vet jag!?

Hur som haver är jag otroligt glad, lycklig och oerhört stolt...
Över min familj, mina vänner och vårat liv.
Bara genom att se på sitt liv med andra ögon gör mig helt varm i hjärtat.

Jag känner kärlek! Långt ifrån, nära och på avstånd...

Kärleken övervinner ALLT... läste jag på en klok kvinnas skuldra på nyår. Som en blixt från en klar himmel!

DET går vi in med det här året!

KÄRLEKEN ÖVERVINNER ALLT!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Visst är det tråkigt om man känner så för de man trodde var nära. Men när sånt väl visar sig - ja då är det "bara" att utesluta den personen, för att lägga energi på sånt tar så mycket av en! Sen kan ju personers beteende faktiskt grunda sig i sån enorm osäkerhet för hur man möter ovana situationer, men oavsett vad - så är det ju himlarns tråkigt. Lika tråkigt är det när "de nära" alltid behöver ens stöd i det tråkiga och jobbiga men inte i det som glädjer.. det är så delat, sånt där.. :(

Fotbilden är ju fööör skön!! :D :)

2012-01-02 @ 10:08:36
URL: http://blogg.mama.nu/endag
Postat av: Anna

Gott nytt år! Då får jag verkligen hoppas att jag o D inte är en av dem där som inte bryr sig. Kram

2012-01-02 @ 10:47:59
Postat av: Nadia

Jag vet inte om jag kände speciellt mkt av sugklockan? Var ju så bedövad där nere efter allt dom hade hållt på med :P

Vart dock otroligt lättad när läkaren sa att hon skulle hjälpa till med klockan :D

2012-01-03 @ 15:29:19
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0