Jobbelijobb

Jobbar nattpass i helgen. Fredag-lördag 19-04 och söndag 15-24.

Har precis avlönat lördagspasset och ska nu förhoppningsvis få sova några timmar innan 15-24 passet börjar.

Det ringer så sjukt mycket folk om nätterna. Det trodde jag aldrig. Det är skillnad på dag och nattpass.
På dagpassen får man oftast hantera bil/cykel/moped stölder som skett under helgen eller olika inbrott, tillika stölder. På helgnätterna är det mest fickstölder som skett på krogen, olaga hot, misshandel och folk som tror att dom är prinsessan Madeleine.

Ofredanden på olika vis, våldtäkter och sådanna brott som berör barn är det lite blandat med. De kommer lite hur som!

Sen ringer ju svenska folket in och tipsar om en hel del. Väldigt spännande tips ibland måste jag säga. Och nyfiken som jag är får jag reda på massor av saker som händer runt om i landet ;-)

Sommarvikarierna som började samtidigt som mig börjar droppa av en efter en och snart är det bara de ordinarie kvar... Kommer att kännas tomt. Kommer att sakna några.

En yngre kollega trodde inte att jag var en dag äldre än honom inatt, vid en åldersdisskution. Han är född 89, alltså 23 bast! Det tog jag som en väldans god komplimang... Men när jag sa att jag minsann var 28 bast och hade två barn trodde han mig inte... Det var nästan så jag kände att jag var tvungen att övertyga pojken och dra upp tröjan och visa fläbbet på magen. Men jag tänkte det var natt... pojken kanske redan var mörkrädd.

Med den ålderskomplimangen som fick mig att känna mig som 23 igen sluter jag nu mina ögon och hoppas på en dejt med John Blund!



Kommentarer
Postat av: william

fina bilder:D

2012-08-26 @ 09:43:26
URL: http://funnyones.blogg.se/
Postat av: Jaana

Härlig bild på bron!

2012-08-26 @ 13:32:16
URL: http://bananajaana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0