Inge bra på det här med sömn

När man redan är tröttare än tröttast, tycker jag det är dumt att spä på det ännu mer...

Anton är snorig. Och andas genom munnen vet han inte vad det är än... vilket innbär att det hela tiden sätter stopp i borren på honom, vilket resulterar i gnäll och gråt.
Han kan inte sova.. och då får mamma inte heller sova...
Jag har ingen aning om hur lite jag har sovit. Mest varit vaken varje timme iaf.. har jag sovit något alls!?
Hela natten är ett stort enda töcken. Vid fyratiden, minns jag, för att ens kunna överleva, var jag tvungen att kliva ner för trappen, gå in i köket och hugga en näve m&m. Socker, socker, socker var överlevnadskoden. Efter det var jag vaken ett tag ;-)

När Elliott var liten gick det an.. för då kunde jag sova när han sov och behövde inte tänka på så värst mycket annat. Men NU. Nu ska det fixas frukost, donas och grejjas med det ena och det andra. För när han vaknat då är det bara att kliva upp.

Jäkla skityrke J har. Jobbar natt!? Å när han kommer hem vill han sova, helst ostört. 
Ja men jag då? När ska jag få sova? När sov jag en hel natt sist?
Bäddat för bråk.
Och vem förlorar...?
Jo JAG. För jag är ju bara hemma om dagarna.. så det är ingen idé att ens gå in i en diskussion.

Nej förlåt!
Jag är bara lite bitter...

och sjukt trött satt ögona går i kors!

  

Kommentarer
Postat av: Hanna

Bäddat för bråk.. *I know! vet inte hur många nätter vi stått och skrikt på varandra i ren desperation! Men här har mamman alltid gått först (av anledningen att a haft ett jobb och kunnat komma ifrån) och ett vinnande koncept som funkat för mej och snoriga barn har varit att sitta och sova i soffan. Kör den fortfarande..

Man överlever ju.... jävligt skumt nog! :)

2011-06-05 @ 23:31:54
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vet exakt!, och det här nedrans räknandet med sovtimmar! timmar som sitter ihop med varandara! sova flera timmar irad! det kan reta en till vansinne! en annan får ju vara glad för två timmars sammanhängandes sömn! /;)

2011-06-06 @ 12:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0