Idyllernas idyll

Vi firar alltid midsommar hemma hos Js far och familj.

 

Dom bor på landet, utan en granne inom synhåll. Typ.
Och djur har dom i massor. Sju katter, två hundar, en kanin och tre islandshästar.

Långbord, sillunch, nubbe, vattenkrig, tipspromenad, 5-kamp, barn, blomster, stång o dans ;-)


Idyllernas idyll!!


 





Kusinernabus första midsommar. Glada som fåå ;-)





Djur och barn i harmoni ;-)




Kamerabus o Jessicas tåååårtoor!

   


J jobbar hela midsommar. Natt. Så han sov halva dagen, kom några timmar och sen var han tvungen att åka och se till att resten av länet skötte sig.

Några som inte kan sköta sig är dom vuxna, när det traditionella vattenkriget är i full gång. Man skyller på barnen med det är dom vuxna som leker som värst. Har endel bilder som visar lite naken hud, men vill inte publicera utan tillåtelse ;-)
Extra kläder är en självklarhet, man vet att man bli blöt ;-)

Tipspromenad var det ja... 2 rätt av, var det, 10?
Ingridienserna blev en sockerkaka - JA
och
IKEA står för - Ingvar Kamprad, Elmtaryd, Agunnaryd.

Vilket landslag är lättast att ha i plånboken?
Tennislandslaget?
Fotbollslandslaget?
Ishockeylanslaget?

Ja...? pyttsan! ;-)

Spotta gelégrodor, i 5-kamp, var jag superbra på.. förövrigt.

Slänger in en länk från faster Hannahs sida. Där finns det fler bilder.
Bland annat ett på hejconbaconfamiljen ;-)


Idag, på självaste midsommardagen, såg jag till att hamna på hästryggen igen.
Leanne och jag tog oss en ritt.


L O V L E Y!
Tölt, tölt.. galoooopp, fort fort!
Pigga kusar idag.
Mitt i ridturen öppnade sig himlen över oss och miljoner regndroppar dränkte oss.
Mitt i all njutning av detta hällregn kom jag på att iphonen låg så vackert i fickan.
(Bör aktas från väta)
Jag var bara tvungen att föreviga detta.
Det regnade, men det gjorde inte ett skvatt! Det var huuuur härligt som helst!
Jag höll på att garva ihjäl mig när hästarna mitt i en galopp ruuuusar i kapp av ren lycka.
Lyckan kändes ända in i hjärtat.
Rika bladgrenar piskade en i ansiket längs med skogsvägen.. det var som att få en hink vatten kastad i fejjan.
U N D E R B A R T ♥




När vi kom tillbaka efter ridturen hade det enbart regnat några ynka droppar på resten av sällskapet.
Vi var dyngsura, men sjukt nöjda ändå ;-)
  



 




Kommentarer
Postat av: Hannah

MYS! Grymma bider yo!! :D länkar hit me! ;)

2011-06-26 @ 10:34:13
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilken härlig midsommar ni verkar ha haft! Precis som den ska vara. :)



Kram på dig

2011-06-26 @ 22:08:22
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0