Worst case scenario

Today was the day, t h e day!

Jag funderade redan i morse på att sova lite längre. Skippa sminkningen, för antagligen kommer sminket ändå bara befinna sig överallt annat än på sin plats.

Och så blev det!

Sedan i måndags har vi vetat att kontraket är brutet med beställaren och nu ska firman omplacera oss.
I ett år har det velats fram och tillbaka, arbetssituationen har bara blivit sämre och sämre.. ständigt en klump i magen över hur det ska bli osv. Jurister har kantat min vardag och arbetet har bara blivit komplicerat till följd av stämningar och kontraktsmeningsskiljaktigheter.

Nu är det över, nu slipper jag det.

Men nu...

Man har ju funderat hit och dit och fram och tillbaka på vilka olika scenarion som skulle kunna hända.
Det västa som kunde hända, hände.

Från och med November månad kommer jag att ha 2 timmars enkel resa till mitt arbete. Höggravid.
Vi som har det svårt att få ihop dygnets timmar i vardagen idag.
Hur ska jag kunna ta bort ytterligare 4 timmar??
Det skiter mitt företag fullständigt i.
Dom har gjort sin plikt och givit mig ett jobb.
Om jag vill ha det eller ej, är upp till mig.

Och sen kostnaden!
Ca 5000kr i månaden kommer vi att behöva lägga ut i bensinpengar.
D E T är mina vänner, I N G E T vi har till övers idag.
Hur löser man det?
Nej tyvärr chefen jag kan inte komma till jobbet idag, jag har inte råd med bensin. Eller, familjen det blir nudlar frukost, lunch, middag i tre månader fram över. Kanske att man kan skrapa fram ett makaron och köttbulle paket för att lyxa till det en lördag.

Nej, fy va besviken, ledsen, arg och irriterad jag är.

Ett till angeläget problem är dagis.
Om jag måste åka senast halv sex och dagis öppnar halv sju och Jonas jobb natt.
Vem lämnar Elliott då?
Jonas slutar sju om han jobbar natt och det är bara 1 av hundra gånger han verkligen slutar sju. Alltid är det något som händer sista timmen så arbetspasset drar ut på tiden.
Eller vem hämtar kotten när han är kvar sist på dagis när det stänger kl sex?
Vi försökte lösa det hela med att Jonas skulle arbeta dagistider.
Men nej.
Fungerade icke.
Ställ dig i kö, blir svaret.

Nu måste jag försöka smälta det här...
och lösa problemen...

Amen

Kommentarer
Postat av: Anna

Var ligger det "nya" jobbet? Jag lider med er. Kramar

2010-09-30 @ 20:27:14
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Så värdelöst! Hoppas ni löser det till det bästa! Du har mina tankar hos dej! Kramar

2010-09-30 @ 20:41:22
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Micaela

Så trkigt =( Lider verkligen med er!!

Hoppas ni kommer på någon lösning...

Massa kramar

2010-09-30 @ 20:42:47
Postat av: Marih

Massa styrke kramar från Malmö...tänker på dig gumman och jag hoppas att det löser sig så bra som möjligt!!

2010-09-30 @ 21:31:08
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Hannah

när kan du få börja med mammapenning?! :(

2010-09-30 @ 22:20:53
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Hannah

..jag har gärna kotten här, han kan få följa med på föreläsningar :D

2010-09-30 @ 22:21:20
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Isabel

Nej fy vad värdelöst, 2 timmar enkel väg... Hoppas det löser sig!

2010-10-01 @ 10:43:46
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0