Partierna struntar i vad 500 000 svenskar tycker



Det här med SD.

Gu, vad det är på tapeten.
Nu är det såhär. Vi i sverige har någonting som kallas demokrati.
Nu har det fallit sig så att 6% av sveriges befolkning har röstat på SD.
Så är fallet.
Bara att inse.
Nu tycker jag att politikerna kan fråga sig varför det nu är såhär?
Istället för att vägra sammarbeta med detta parti.
Att göra det är som att strunta i ca 500 000 svenskars åsikt.
Är det det regeringen vill kalla demokrati?

Här måste jag understryka att jag i n t e är någon stödjare av Sverigedemokraterna.
Nej.
Verkligen inte.
Det mesta dom säger är blaj och medlemmarna är stenåldersmän som mest "ugg uggar" sig fram i sina tal..

Jo, hur har det nu kommit sig att så många i mitt avlånga land valt att lägga sin röst på SD.
Det frågar jag mig!?

Såhär skrev jag på fejjan igår.
"Tycker att det är förj*vligt att så många valt att lägga sin röst på SD. Detta har såklart rört till det i min hjärna och jag har analyserat mig ur det hela. Kan inte komma på något vettigare än att dom som röstat så snett, är så otroligt missnöjda med dagens intregrationspolitik. Att dom tog i och därför blir deras röst såå fel... För jag vill inte tro att så många i mitt avlånga land menar det dom egentligen har röstat för. Jag vägrar!"

Så kom igen nu!!
Ju mer alla/partier strävar emot dessa väljare, ju mer kommer dom att vara säkra på sin sak. Partiet får en massa onödig puplicitet och fler kommer troligtvis att rösta på SD pga detta.

Lägg ner.
Låt dom finnas, för det går ändå inte att utrota dom. (hur mycket man än skulle vilja)
Hjälp dom inte att växa!

Till partierna!
Ta åt er istället. Gör något bra av det!
Vad kan erat parti göra för att snappa åt er SDs röster!
Lägg energin på det istället för att motarbeta väljarna.
Dom ända som vinner på det är SD.

Hur skulle det se ut om alla partier i regeringen helt plötsligt bestämmer sig för att utesluta Moderaterna? Pga dom tycker att deras värderingar är käpprätt åt helvete?

Att man ska behöva styra hela världen.
Det trodde jag det fanns andra som gjorde.
Men nej´, tydligen inte.
Dom gör inget bra jobb iaf.
You´re fired!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0