mañana mañana

Jag lääängtar!!!
Å guuud va jag lääängtar.
Till sol, bad, shopping och mys!

Det ska bli verklighet!
Jag och lilleman ska flyyyyyyyyyga, högt och lååångt.
Ända ner till Alicante, spain.

Jag har en tid gått och funderat på vad jag och lilleman ska hitta på den lediga veckan utan pappa Jonas. Han får ju bara tre lediga veckor i sommar och jag tänker ta ut fyra lediga veckor.
Så vips kom jag på den briljanta idén att följa med Miss M och hennes lilla donna ner till spanien. Hon skulle åka ner i slutet av sommaren och bara vara... det lät för härligt tyckte jag och frågade om vi fick följa med. Och det togs emot med öppna armar. Det kunde ju inte bli bättre!!!

Så igår bokades det biljetter. Norwegian var billigast. 2680kr för oss båda. Sen tillkom Bagage + 400kr dit och hem. Summan landade på exakt 3040kr. Inte illa egentligen. Men då skippade vi att förboka platser på planet, det hade kostat ytterligare 400kr. Huvudsaken vi sitter tillsammans jag och lilleman. Miss M åker fån köpenhamn. Det passade sig så bra för att hennes plan landar 20 minuter före mitt :-)

När allt var bokat och klart besämde vi oss för att beställa en taxi från flygplatsen direkt till boendet.
Taxi??
Snarare buss!
Två damer, två barn, fyra resväskor, två vagnar och handbagage...
Hjälp!!
Hur drar man två väskor och vagnen samtidigt? (det är nog smidigast att ha barnet i vagnen, att jaga honom har jag nog inte det minsta lust med en tid som denna)
Jag dööör av bara synen... HA HA HA HA HA HA klockan tio en söndagsmorgon på flygplasen i Alicante, när man redan har varit vaken sen sisådär tjugi o tre på natten. HÄRLIGT!

Men vi är två rätt så klyftiga och uppfinnigsrika människor båda två, så det här ska nog gå vägen sörru.
joråsattdetskadet!


Kommentarer
Postat av: Marih

Hehe...detta kan inte bli annat än en minnesvärd resa :p "Hönsmammor på vift" ? Låter de bra? Tror du att de kan sälja? :P

2010-05-28 @ 19:34:31
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: HAnna

gud vad kul!! jätteavis!Q

2010-05-29 @ 06:58:00
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Micaela

Åh va avis jag blir! Låter underbart!

2010-05-30 @ 16:35:03
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0