Det blir antagligen lite gråt :-)

Snart kl 21.00 är det något program som jag sett trailern på hela veckan. Spårlöst försvunnen (kanske det heter). Dagens program ska iaf handla om 4 stycken systrar som blev adopterade från Polen och har precis fått reda på att det antagligen finns en till syster.
Jag ryser när jag tänker tanken. Behöva adoptera bort sina barn... systrarna som skiljts åt... Det låter som en Lina- gråtar -grej. Så antagligen känner jag för att gråta lite ikväll.

Sist jag grät framför tvn var åt ett reportage om 2a världskriget, utrotningen och fånglägren... JAG PALLAR INTE!! Känslorna blir bara fööör enorma när man ser dom stackars människor som antingen håller på att dö eller är påväg in i döden utan att veta om det. Alla familjer som skiljs åt. Barn och föräldrar. Det börjar tom att vattnas i ögonhålan när jag nu tänker tanken. Hur kan människan vara så grym?? Jag förstår inte???
Det riktigt sliiiiiiiiiiiiiiiter i mig att se en svartvit filmsekvens, på några sekunder, av en hel hjord av 2 åringar som står och köar. Trasiga kläder, smala som få, och det finns inte ens en gnutta hopp i deras blickar.
Ja,, se på fan... första tåren föll nyss på mitt knä. Jag pallar inte! Hjärtat går sönder! Mitt huvud kan inte tänka klart.

Alla hemska bilder.. alla skor, stora som små.. samlade i högar. JAG HATAR DET! Jonas därimot väljer gärna att spendera sin kväll framför ett sådant HEMSKT TV- program, filmer ect. (?)
Jag minns en äldre man som kom till oss i 9an och berättade om sin flykt från auswich (ingen aning om hur det stavas). Han berättade hur familjen blev mer och mer förnedrad, ingenting värda och hur dom slet in i det sista. Hur dom stod samlade i en klunga av folk som blev beordrade att kliva åt olika håll.. där var det sista gången han såg sina föräldrar.
Se på faaaan.. en tår till.

-Nej hua nu sitter jag och drar ner mig själv i gråt-träsket.. redan nu!? Hur ska denna kvällen sluta?

Här kommer iaf en gråtbild från kvällen om förintelselägren. Jag såg inte klart... inte Jonas heller, vi spelade in resten.. han pallade inte att höra min hulkningar till gråt.




För att väga upp det hela käne jag för en Mamma- Elliott bild :-)
Happy People!


Kommentarer
Postat av: Hanna

fin bild på er. jag är också blödig. typ på din nivå ;)

2009-03-09 @ 20:56:24
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanna

fin bild på er. jag är också blödig. typ på din nivå ;)

2009-03-09 @ 20:56:25
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Micaela

Välkommen till klubben! Jag började med att titta på spårlöst och sen fortsatte jag med att titta på den lååånga dokumentären om en katolsk präst som förgripit sig på barn i jag vet inte hur många år!! gråt, gråt Världen är allt bra för jävlig ibland.

Nu ska jag sova!!

Massa kramar!

2009-03-09 @ 23:59:31
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Becky

Sv: Jaha är det sant, elliot är ett så gulligt namn :D fast min elliot är egentligen inte min utan bara min lillebror ;) men de flesta tror att han är min hehe. vad söta ni var på bilden =)

2009-03-10 @ 10:24:28
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0