Har jag mist en vän?

Vi hade det jätte kul en sommar eller två.
Sen var det som om en hasp sattes på.

Jag blev gravid och inte kunde hänga på i vanlig takt längre. Illamåendet gjorde att jag blev ganska isolerad. Ville inte riskera att spy i folkmassor. Vilket hon vägrade förstå.
Jag fick höra att "när jag minsann blir gravid.. så ska jag klara av allt som jag gör nu. Vardagen ska inte få rubas för att jag är gravid"
Det tryckte ner mig, nå så enormt. Nu såhär i efterhand när jag tänker tillbaka förstår jag att det var en väldigt oerfaren person som talade och som inte alls hadfe nån aning om vad hon pratade om.
Vi slutade praktiskt taget att umgås. Inte så märkligt kanske, vi fick helt olika liv.

Idag träffas vi då och då.. men vi umgås inte.
Vad jag än säger är det fel.
Vad jag än gör är det fel.
och hon är inte sen att påpeka det, helst inför andra.

Ändå så verkar hon förvänta sig något av mig.. men vad?

Hela situationen är så tråkig!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har insett att alla relationer som tar mer energi än de ger, är inget att ha..

Jag har oxå precis avslutat en livslång vänskap, det är smärtsamt när man inser att något man trott var äkta egentligen bara vara.... ingenting.

Jag hoppas att du inte lägger ner mer energi o kraft på någon som inte uppskattar det.

Många varma kramar till dig

/ Frida

2009-02-20 @ 12:42:41
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Lotta

Håller fullt med föregående ..



kram på dig Lina

2009-02-20 @ 13:19:09
Postat av: Hannah

håller med!

Någon som inte är värd din vänskap som de låter som, ngn som inte

är lika underbar som du..

Taack för en toppen helg sist! =)

Pussokram

2009-02-20 @ 15:53:05
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0