Nu är jag helt slut

Helgen har varit mycket energikrävande.

Kära farmors begravning.
Hon var speciell min farmor. Helt underbar. När hon var 13 år och fick önska sig vad hon ville bli när hon blev stor ville hon bli Mamma! Och det blev hon. Till fem barn, fler hade det nog blivit om inte livmodern knasat. Vi barnbarn var sååå älskade :-))
Hon har varit med om mycket. Cancern tog hennes röst. Så hon har fått pratat i robotcopen halva sitt liv. Men inget har hindrat henne för det :-) hon har överlevt en av sina söner. (som dog någon månad innan hon själv somnade in) Jag kommer så väl ihåg ett samtal vi hade isamband med detta. " Ingen ska behöva överleva sina barn", sa hon. Och det är så sant!! :-(
Alla som träffat min farmor har älskat henne!
Om jag säger såhär. När vi gräver guld i USA, 7mila kliv, your beautiful och mitt hjärta (med björn skifs) var låtar som spelades i kyrkan under cermonin. Är det inte underbart att hon fick det som hon ville ha det:-)
Men det var nog fler än jag som trodde att prästen tabbat sig totalt när Glenmark Eriksson och Strömstedts musik ljöd ur högtalarna. Elliott: Mamma, e det!? frågade han och pekade på högtalaren. Ja du min son. Det är din gammelfarmor i ett nötskal ;-)

Mitt bland tårarna och prästens babbel började mina tankarna att vandra iväg. Tryckte upp pappersservetten jag hade i handen, mot ögat, för att fånga upp tåren innan den han rulla ner och lämna en blöt rand nerför min kind. Jag mindes plötsligt hur det var att få världens underbaraste kram. En kram bara farmor kan ge. Jag blev varm. (Tack farmor, det värmde kan man säga :-) )Jag log.
Det är något någon aldrig kan ta ifrån mig. En känsla.

Här serverar Elliott sin gammelfarmor.

Jag saknar dig!





Dagen efter var det dop. Lilla Amanda skulle döpas. Maries och Jimmies lilla pärla.

Får jag lov att presentera:
Amanda Astrid Diana








Lilla söta familjen!



Jätte kul att få vara med och dela denna speciella dag, i Amandas liv, med er! :-)
Jag hade ju fått den ärofyllda uppgiften att fotografera händelsen. Vilket jag tog med stor ära :-)



Denna dag har mest bestått i av att få iordning på garderoben så att man slipper rota i IKEA kassar såfort man ska åt sina trosor eller liknanade.
I Love trådbackssystem :-)
(kom på att vi han med ett barnkalas idag oxå :-))



Förresten angående *pip*-*piiiip*-tapeten som ni ser i bakgrunden så går det alldeles åt fanders.
Vi fick det ommålat (med specialfärg) och omtapesterat, men ändå ser det ut såhär!?:


 

Fläckigt och flammigt!
What to do?
Jag orkar inte meeeeeeeeeer...
Varför ska inget bara då rulla på?

Kommentarer
Postat av: Anna

Inte en lugn stund i helgen alltså. Jag ska faktiskt träffa Marie nu i veckan =) Fina kort från dopet ;)



Kramar

2009-08-24 @ 07:04:07
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0