Tokigt gammal ångest!

Fattar inte!
Ibland kan det ploppa upp saker i hjärnan som jag ångrar så otroligt.
Något som jag gjort..
När man får frågan om man ångrar nått jag gjort så kan jag inte komma på nått.. men ibland så knivar det till i magen och jag vill bara ha det ogjort!


Igår tittade vi på Gooal 2, förövrigt en ok film :-)
Det vart staff...
Bollen lades upp och målvakten checkade stolparna...
Dååå!! Dååå!! Kom jag ihåg!
Katte och Skrapan kampen på Studenternas, i gymnasiet.
Av nån anleding måste en tjej stå i mål..?
Gymnastikläraren fick nys om att jag stod i mål.. å vips, hamnade jag i Skrapans fotbollslag.
(Jag verkade vara den enda tjejmålvakten på hela skolan)
Första året kommer jag inte ihåg så mycket av.
 Mer än att, enligt mig.. skolans snyggaste person var med i samma lag.
Det var lite surrigt och burrigt och hyschigt och pyschigt där ett tag.  Vi fick kontakt på ett märkligt sätt! Genom gemensamma vänner. Nej, tillbaka till ämnet!
Andra året gick oxå bra.
Men det tredje och sista året!!
Vad håller jag på med?
Givetvis spelar Mr speciell kvar. Men Jag hade ju Jonas nu och tyckte väl inte att han var så mycket längre. Men HAN la in värsta stöten. *pinsamt*
Nu till det riktigt pinsamma.
En handbollsmålvaktstjej joinade oss i laget. Dom flesta ville att jag skulle stå med tanke på att vi vunnit övriga år.
Jag stod första halvleken.
Även andra.
Men det vart 0-0 och straffar.
Straffar är väl inte till målvaktens fördel asså.
Vi kom överrens om att köra varannan.
Jag ställer mig i mål checkar stolparna...
Ställer mig medvetet lite mer till höger.. för min bästa kastningssida är vänster. 
Jag brukar kunna luras på så vis...
Stå mitt i mål ropar endel från läktaren!!
Den bollen tog jag.
*Alla glada och jublar*
Nästa gång det är min tur var det 3e straffen för vårat lag.
Den andra tjejen hade tagit sin boll oxå.
Jag ställer mig på samma vis.. lite mer till höger.
Läktaren ropar, i mitten av målet!!!!
och bollen far mitt i krysset på andra sidan. jag hade inte en chans... stod ju ännu längre bort nu.
FAAAAAN vad jag skämdes!!!

Och vi förlorar på det! Den andra tjejen tar sin straff.. sen är det avgjort!


Jag tänker.. varför inte låta handbollsmålvakten stå på straffarna!?
Och jag lägga mig när jag ändå har flaggan i top.
Det har jag lärt mig iaf..
Att lägga av när man har flaggan i top!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0