Ang. Uppsalaplanerna

Det var en nära person till Jonas som blev lite prutt-i-bajsen när jag berättade om våra eventuella Uppsalaplaner. Att jag har ett litet projekt på G om att få ett, enligt mig, kanonjobb.
"Jaha.. men det kommer ju inte att gå jämt ut om du ska pendla. Det går åt så mycket pengar då!"
Jag:
"Aaaa men i såfall så tar vi nog vårat pick och pack och drar oss mot Uppsala"

Det skulle nog inte komma på fråga i personens värld!
Det sas inte rakt ut.. men man förstod det i sättet denne nu reagerade.
Ringde runt till ställen för att försöka skaffa mig ett jobb.
Försökte dra i olika kontakter.
Började prata om områden häromkring att bosätta oss i.
Det kan inte vara lätt.
Jag ser det hela som en välmening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0