Mysdag!

Då börjar denna sag lida mot sitt slut. Måste säga att sängen verkar väldigt lockande. Men nej.. vi ska titta på reprisen av På slottet kl 23.20. Dax att hämta tennstickorna. :-))

Idag var jag ner på stan en snabbis för att byta ett par skinnhandskar.. hittade ett par jättefina, som går lite längre upp på armen. Nöjd!

Sen gick jag och Kristin och fikade... trodde inte E skulle kunna sova i skrålet av byggjobbares höga röster och gapskratt.. men det gick bra.. dom gick sen.. å då fick man vila öronen lite. Hur länge har dom rast egentligen? jag tror dom satt är.. ja. en halvtimme iaf.. mitt på dan.. å tog en kaffe. inte konstigt jobb aldrig blir klara!!

Vi skrattade så gott åt E idag iaf... han har börjat härmas. Jag tänkte inte på det först, men sen gick det upp för mig.. han gjorde precis som jag.. haha.. situationen var såhär. Jag gav honom en strumpa med röck den ur handen på honom fort och sa.. öpp öpp öpp å han tjöt av skratt... efter ett par gånger så gav jag honom strumpan.. då gör han precis samma sak.. fast i en lite snabbare edition.. haha.. räcker fram den till mig och snabbt drar tillbaka den och GAPSKRATTAR!! gu, synd att man inte hade filmkameran med.. hur underbart ögonblick som helst!´
Som Kristin sa: Dagens skratt!! :-))
Sen gick vi till Js jobb för jag hadelåst mig ute å behövde hämta nyklarna.. och sen bar det hemmåt. när jag precis kommit upp för helvetesbacken så somnar E... ååååå jag som var så pinknödig... jag vet att om jag tar upp honom så vaknar han och är då asgrinig resten av kvällen.. så det var ju bara att stå glatt utanför porten med benen i kors för det inte skulle bildas en pöl av pink nedanför mina fötter. Tur att man har så pratglada vänner att tjöööta med :-)

när han äntligen behagade att lyfta på ögonlocken igen.. efter 45 min så sprang vi upp för trappen.. mamma måste få pinka... buuuuuuääää.. icke, barnet är hungrigt! in med maten i mickron.. ner med E i stolen och mig själv bredvid.. gick ganska bra att hålla sig när man fick sitta ner. Det hade bara behövs en nysning och hela golvet varit täckt avpink. Eller att nån fått mig att skratta. men om någon varit där hade jag ifs inte befunnit mig i situationen för då kunde denna ha underhållit min son medans jag gjort mitt toalettbesök. Nu tänker ni icke mammor.. men vaffan låt ungen skrika.. för så hade jag tänkt! Men nej nej.. låta honom sitta i köksstolen och skrika och krångla sig ur.. som han har börjat gjöra när han är arg.. det tänker jag inte låta hända.. sen att honom vråla på golvet.. då tar han sig säkert nånstans där jag inte kan se honom och gör satyg.. haha nej, det är en process det där att ta sig på toaletten... (vet ju fasten Hannah)  sist hon skulle vakta E och gå på toa resulterade det i ett bang med huvudet in i badrumsskåpet. Men det är ingenting mot vad som hände idag. E fick syn på någonting som var tråcklat bakom elementet och ner i den onåbara eluttaget.."ja vet, jag drar i den lilla stumpsladd upptill.. bang bang bang.. lampan föll rakt ner i stackars Es huvud.. tur att den var liten och nätt.. han har börjat nå upp till fönstebäcket nu.. jobbigt. inget gå att gömma längre! å värre lär det väl bli...

Igårkväll såg vi en så bra film The bourne ultimatum.. med Matt Damon. Jag har sett ettan och tvåan också.. och det måste ju bli en fyra oxå.. så nu får man ta å vänta på den då.. som säkert inte ens är inspelan än...*otålig* hade helst önskat att se alla filmerna i rad.. så man slapp vänta. men men.. SE DOM.. JÄTTE BRA!

Nu till inläggets Musik Memories!




Leila K - Elektric
So mom man inte har gått loss på den här låten ett X antal gåner på dansgolvet.. typ i mellanstadiet eller nått.. ser bara flammande snabba ljusstrålar som pryder hela dansgolvet tillsammans med folk som gör robotdansen!
vet inte vad jag tycker om Leila K.. verkar lite underlig.. men jäklar vad jag diggade den här låten! skulle nog gå loss ganska rejält på dansgaolvet om den spelades än idag.. haha

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu syftade jag faktiskt inte på dej :)
Men jag gör också så ibland men de finns dem som skriver så heeeeeela tiden och de jag umgås med. svårt och hänga med i någons liv om man ändå inte förstår.
förstår du vad jag menar?

Ja, jag har haft brist på annat idag..
som du ser :)

2008-01-07 @ 21:42:57
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0