Mycket gravidt nu...

Det är jobbigt .. fattar ni det!?!?

Mickis föder mest hela nätterna. Vaknar med svettan lackandes i pannan. Jag berömmer och berömmer henne.. " Duktigt jobbat, fortsätt så, andas In Uuuuuuuuuut... Du är jätte duktig!! Det är skit jobbigt att vara choach (ingen aning om hur det stavas å jag hittade inget annat bättre ord) Stackars dessa pappor säger jag bara. Eller ähh skit i dom. Det är kvinnan det ska vara fokus på!! Det är hon gör gör själva arbetet! :-)

Vi kvinnor ÄR så mycket starkare än män. Vilka har normalt mer fett procent i kroppen, JO VI! Vilka får Det lilla röda en gång i månaden att brottas med, JO VI! Vilka får bära på det lilla barnet i 9 mån, JO VI! SEn har vi krav på oss att gå ner alla dessa kilon man lagt på sig under denna tid.
Massa massa krav hela tiden. Vi ska göra karriär, ha tränad snygg kropp, se fräscha ut och ha arbetslivserfaranhet till 1000. När ska jag hinna med detta?
Med min meritlista kommer jag inte långt. Vill verkligen inte jobba inom vården!! Nej, där har jag gjort mitt! Vilken tid ska jag av sätta för träning?? vart finns den tiden? Just nu är det innebandy träningar som gäller.. när dom är över så hoppas jag på att mitt träningssinne kommit tillbaka och att det blir som en drog! För då gör man ju verkligen allt för att få fram tiden.. å som det ser ut idag behövs det! Se fräsch ut var det sen ja... Med 10-15 kilos övervikt är det inte lätt. Man blir ju inte smärt å smidig direkt.. valross, är mitt andra namn...HUA! vill verkligen bli nerdrogad!! av träningsnarkomani...
Vad är då männen till för? Att få oss att känna oss förjäkliga?? Undrar hur välden skulle se ut om det bara var kvinnor i den? och massor med lagrat sperma, för flera miljoner år framöver. Inga krig skulle det vara! Massa skitsnack och kivigheter antar jag... men mne herre det än att man dödar varandra. hihi
Nu menar jag inte att jag skulle vilja ha det så. Nej, för vad skulle vi göra utan vår andra hälft? Vem skulle vi bli arga på? retas med? och älska på samma gång? Sen är det ju närheten.. den varma goa famnen att krypa in i :-))

Till er alla gravida... stånka på! det är mödan värt! Tänk inte på nått annat än er själva när ni ligger där å kämpar.. ödsla ingen energi på annat! (som jag) mitt i stånkandet.. "Jonas är du hungrig?" "Har du fått nått att äta?" Antar att moderskänslorna slog in... själv hade jag inte ätit på 17 timmar.. fattar inte varför personalen inte ens försökte att tvinga i mig mat.. för att få energi?
Å en sak till innan jag glömmer det.. SLAPPNA AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är så du öppnar dig som mest... försök att slappna av!!

Så nu hoppas jag att jag ska kunna sova ifred om nätterna... hihi...

Ett extra STORT LYCKA TILL!! till Hanna som garanterat kommer att vara den första av dom jag känner med att få fram ett litet liv. Hoppas jag får träffa lillklimpen sen.. få gosa och längta lite :-)) han behöver inte vara nyfödd... si sådär 1-2 mån :-)) hihi


Å inte för att hon har något med bebisar att göra... men jag tillägnar detta inlägg till Kristiiiiiiiiiiiiiin! :-))



Tänk när ni sitter där med bebben i famnen och ni är så trötta så att ni håller på att dör... det enda som behövs för att bebben ska sova.. är din röst! ta till med nått eget komponerat eller ta en traditionell vanlig visa :-D

Kommentarer
Postat av: Hanna

OM han bara vill komma snart. idag har jag en sten i magen. ont o booring.
klart du ska hålla i lilleputt :)
kramar

2008-01-19 @ 11:43:36
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Micaela

jag har försökt sluta föda på nätterna... men det verkar inte gå så bra =( allt gick dock jättebra i natt! fick inte se vad det va för kön men frisk och kry va den =) och jag sprack bara tre stygn! haha ha!

vyssan lull är underbar, men carola?? fanns det ingen annan version?

2008-01-19 @ 19:53:22
URL: http://micaelasruta.blogg.se
Postat av: Hanna

Är helt med npå dina noter.
Jag ska slå vad om att jagär rikskändis på ica brantingstorg. är där 1 gg i veckan =P
de lär ju också gå och vänta.
har mått skit hela morgonen, ont i magen och illamående. ska ta mej iväg till matchen med rödsvart alldeles strax och min pappas nya säger nog att det är dax snart av döma av symptomen.
(hon har 3 ungar, hon borde veta) Det skrämmer skiten ur mej.
nu ska jag kamma mej.
kram på dej min sköna

2008-01-20 @ 14:58:29
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0