Patt- attack

Tiden rusar iväg och jag har fullt upp.
Finner så mycket roliga saker i vardagen att skriva om, men jag finner ingen tid! :-(

Bla. Matchen i lördags mot Östhammar.
Det var en tjej som var ett halvt huvud längre än mig (ovanligt) stor och bastant i kroppen. Hon knuffade på mig hela tiden. Nästan så att jag föll huvudstupa, rakt fram. Man kan ju tycka att jag har en ordentlig kropp att stå emot med. Men jag är en ganska så harmlös människa. På innebandyplanen ska det liras innebandy, inget annat!
Jag bara tog och tog, första halvleken. I början av den andra stångade hon mig med ordentligt kraft rakt in i sargen. Jag flöööööög! Aj ajaj mitt beeeeeen. Några liter linment senare så spelade jag vidare. Hon fortsatte att knuffas. Tillslut vände jag mig om, med undrande blick och bara stirrade på henne.

- Vaddå!!?, flinade hon.
Spela innebandy!, sa jag.

Nästa gång frågade jag vad hennes problem var efter att jag fått hennes pattar upptryckta i nacken för åtti-elfte gången. Då gick hon emot mig i muck-position. och jag som inte kan fajtas, ställde direkt frågan om hon ville kramas.
Javisst sa hon och våra pattar möttes.. hahaha alla trodde väl att vi skulle puckla på varandra, dommaren kom springande. Men båda gick därifrån med ett leende på läpparna.. haha. Henne slapp jag resten av matchen. Det var inte pga min vänliga gest. Utan för att hon råkade trippa på fel tår. Nämligen på vår ettriga lilla polis vi har. och råkade få hennes armbåge i nyllet! Man ska inte bråka med poliser! Inte lätt för henne att veta, när hon är maskerad som civilare på planen.. haha
Vi vann iaf med 5-2 och jag fick näta en gång! Skööönt. Men jag tycker fortfarande att jag har lite måltorka! :-)

I lördags var vi hemma hon Jessica och Peter på glögg kväll! Mycket mysigt! Jag och jonas fick testa en alldelesa ny sort! Äppel.. nångting... Det blir nog en fördrink på födelsedagspartajet!! :-)

Kommentarer
Postat av: Link

Vinteräpple??

2008-12-24 @ 22:31:19
URL: http://dryorophus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0