å faaan va jag lyckas *not*

Jag e helt oslagbar i att såra folk.. speciellt J. varför varför varför? jag vill ju inte att han ska må dåligt...
Det kan inte vara så lätt att jobba hela dagarna och komma hem när Ellitt ska sova.. såklart han vill spendera mer tid med sin son...
Då tänkte jag att på söndag när jag ska iväg så får ju dom sin egna lilla tid tillsammans.
Men när jag kläcker idén att jag ska iväg... frågar han "tar du med E"? och jag sprack inombords.. så klart i helsike jag inte gör! jag måste få komma ifrån och göra någonting eget.. och ladda beterierna.. jag går på tomgång här hemma.. E har varit sjuk och grinig och jag har bara velar sova för att få bort den västa huvudvärken.. men INTE DÅ!!
förstååååååååå, för gudsskull!!!
E tog tag i tallriken och smashade den mot väggen.. det blev västkustengryta över hela väggen, rädd av ljudet viftar han skrikande omkull pipmuggen som jag ställt för nära, som smashar i golvet och det blir ett gigantiskt atlanten med öar av pasta. Han gnuggar sig i ansiktet och smetar in ögonen med pasta och skriker så jag nästan hör hur grannarna tänker"stackars barn" Jag ger E ett kex att suga på.. det brukar ta sin tid att äta upp, så jag ställer mig och försöker torka upp allt från golv och väggar.. rätt var det är kommer det blomjord från bordet, då har E förlyttat sig. tagit tag i bordet och dragit sig till duken. Dragit den intill sig för att ta sig en smakbit, vips åkte blomman omkull.. jag ville bara sätta mig ner å gråta!! men det kommer mer...
braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak hör jag ur brallan... AHA, det var därför han har varit lite kinkig, lite dålig i magen. lämnar allt (lite panik över att J snart kommer komma hem å se all förödelse). Väl på skötbordet är han glad igen, bodyn är dyngsur så alla kläder åker av... knäpper upp blöjan. OJ va mycket pooooooop, ända upp på ryggen. aja, bodyn skulle ändå av... Smiiiiiiiiiiter smaaaaaatttttter!!!! en raketskit rakt på min tröja... åh jag döööööör!
Av med kläderna. ner med E i badkaret, kommer på att, varför inte hämta baljan så kan han sitta lite själv för att det är halkskydd i botten. upp med E (då var man inte världens populäraste morsa, han trodde han skulle bli snuvad på badet) in i rummet, sliter ut baljan! in i badrummet igen... sätter ner baljan i badkaret med E i. fyller på med lite vatten.. Han plaskar å har sig, telefonen ringer.. men jag kan inte svara, håller full uppsikt på klimpen min! jag sätter mig ner å öser lite vatten. håret åker fram i ansiktet, något kladdas mot kinden... ett halvsuget/ätet kex sitter fast i håret, han måste ha släppt det, lagom fint, när jag var nere på golvet å torkade.
E blir så trött av att bada... jag la honom i sin säng, torkade upp allt bajs och röjde i köket... allt kändes så hopplöst!! Jag var tvungen att gråta en skvätt... jag tittar på mobilen. Eftersom att jag skulle på barnmässa i helgen hade J trott att E skulle med för att det var för honom.
ALLTIHOPA VAR ETT MISSFÖRSTÅND...å jag som hade skickat iväg några väl valda ord i ett sms, om hans tid med E å bla bla bla.. å sårat J.
vilken piss kväll!!


--------HUR MYCKET DU ÄN STÄLLER TILL MED OM DAGNARN ÄLSKAR JAG DIG OTROLIGT MYCKET ÄNDÅ -------

                                          

---------------------------------------------------- ALLT ÄR MÖDAN VÄRT-----------------------------------------------------------------------

Tjing tjong styr stång!

Kommentarer
Postat av: Anna

Inte lätt när det e svårt.... Kram

2007-11-02 @ 09:03:56
URL: http://anna1441.webblogg.se
Postat av: Emma

Detta inlägg fick mej att börja tok skratta och sedan gråta över att jag aldrig vill ha barn, trodde innan att jag ville det men jag ska ta mej en rejäl funderare:)
Hoppas helgen blir bra.
Puss på er!

2007-11-03 @ 01:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0