Kärlek till Petter- Såklart!

Mitt ibland Backsteet boys affischer i sitt rum, satt en glad sprallig flicka och hängde med i de rappande textraderna och efter ett tag satte hon varenda mening, ord och stavelse, hon gav sig inte förrän de satt.

Jaaaaaa, det kändes lite som om hon vänstrade lite med Petter, det var ju pojkband som gällde. Men hennes musiksmak var bred och hon lyssnade på det mesta.
Hon förbannade sig över att textrader kunde sätta sig så fort i hjärnan men när det kom till läxor, prov och skrivningar så var det som en helt annan sak, det skulle nötas in likt skrubbsår.
Kanske att det nu såhär i efterhand att huvudet var fullt med så mycket annat jox. Att det där nyttiga, nödvändiga inte fick plats.
Än idag kan vänner, kollegor och andra bli mäkta imponerade när hon rätt var det är rabblar en sjuhelsikes rapptext utan vidare bara sådär, i hennes egen lilla värld... Inte hennes äldre vänner förstås. Dom vet, dom kan henne, utan och innan :-)

Nu när han medverkar i tv4as "Så mycket bättre" poppar alla textrader och låtar upp i huvudet igen och hon får flaschbacks från den gamla goda tiden. Det hände så mycket just då. Fester, vänner, kärlek, trubbel och knasigheter.

Lyssna på den här!
Susanne Ruiters prestation här får fem linor av fem möjliga :-)
"Petter, jag syr in tröjan sen, den är för stoor, dra upp byxorna, dom ramlar ner"
"Petter jag vet att det är din tur att sitta fram, men sätt dig ibak nu, vi får köra enligt listan i morgon"
Underbart!



Lyssna på den här!
September gjorde en så sjukt bra version av Mikrofånkåt!
Bättre än orginalet ;-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart! Ja Lina du e fan en fena på texter, de e en låt som jag just nu inte kommer på, men som du ALLTID sjöng på faaaan, måste youtuba lite, kan d va Usher? Han stönar iaf lite lätt å jag skrattar verkligen högt när jag tänker på din tolknig. I övrigt så älskar jag när du river av en låt av Whitney Houston, självklart kan du varenda ord!!

Kommer du ihåg balen i nian? Då spelade dom "såklart", förknippar alltid den låten med balen! Han är grym den där Petter! Just nu går "längesen" i mina högtalare!!

2010-11-11 @ 14:35:33
Postat av: Ankie

Alla tjatar om septembers tolkning. tom gubbarna på jobbet ska hem å spotifya september och lyssna in henne. respekt! hon är grym. å petter med. å lina som har världens roligaste blogg att läsa, du underhåller!



massa kramar

2010-11-11 @ 17:34:03
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Anna

September är en av mina favoriter! Och denna låt gjorde hon riktigt bra!!

2010-11-11 @ 17:52:37
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Hannah

tror du tilltalar dig vännen; http://acarolinas.blogg.se/2010/november/brownie-med-pepparkaksdeg-och-vit-choklad.html#comment

2010-11-11 @ 19:45:27
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Hannah

:o vems då?!!! :D

2010-11-12 @ 11:07:54
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0