Vilken kalashelg!

Uppmärksamhet, presenter och kärlek i massor.
Elliott i sitt esse på födelsedagen!
Lilla hjärtebarnet blev firad hela helgen lång :-)
Det var Ben 10, Bayblade, en cykel, hjälm, pengar, ett skrivbord, innebandymål, spel, postlåda och mycket mycket mer...

På fredagen kom vår älskade gudson på besök. Vi skulle på middag hos Totte o Tess... så vi intog deras hem med våra tre barn. Vi åt hemmagjord kinamat, vårrullar, glad ko med bambuskott, friterad fläskfilé och lis ;-)
Barnen åt som tokar och sen var det filmdags med godispåsen i högsta hugg :-) sen somnade dom gott i soffan.
J fick agera Hulken på vägen hem.  Den uppgiften klarade han galant! hi hi hi
och varför bädda till Olle nere på golvet när man kan sova i samma säng!? ♥

Lördagen bestod först av förberedelser inför barnkalaset. Det var tårta, kakor, bullar, dekoration, ballonger...
hejåhå!
Barnen var fantastiska och kalaset gick hur smidigt som helst :-)

Sen var det förberedelser för inflyttningsfest som stod på schemat.
Av med disk, plock och städ... fram med locktång, strumpbyxor, ögonskuggor och läppglans ;-D
Leanne o Erik kom och barnvaktade, andra eller tredje gången nu. Det känns fantastikt att ha dom här. Man är så trygg. Dom klarar allt ♥ 
Elliott slog ihop sina ögonlock redan vid 17.30 o Anton somnade vid 19... sen hade dom hela kvällen för sig själva i soffan. Skönt med enkla barn, så att dom kan tänka sig att vara barnvakter igen ;-)

Vi for iväg på middag at Majoplace.
Asså en Toast Chicken Mattias är inte att leka med. Jag skojar inte när jag säger att det kaaaan ha varit det godaste jag ätit på länge ;-)
- Så Mattias den har du inte gjort för sista gången! (se bild!)
Sedan bar det av mot estockholmo där partybartyt väntade. Lina och Mickes köp av gemensam lägenhet skulle firas med pompa o ståt!!
åhej vilken fest det blev! Ett himla glatt gäng må jag säga.
Jag blev introducerad till Bumbibärssaftens magiska värld... att jag aldrig besökt den förr??
Hälften ren sprit, hälften tranbärs juice och hälften sprite.
TA DAAA!!
Det smakade saft! Jag skojjar inte. Kunde ha svept hela med en gång, om inte Martin stoppat mig. Omtänksaam kille det där. Ingen spritsmak över huvud taget.
Livsfarligt!
Men jag såg ändå björnar hela kvällen ;-)

Bumbibärssaften den magiska kraften... hi hi hi

Hem, i baksätet på en peugot, sjungandes med Johanna. Karlslokarna tyckte högtalarna skrålade nå vajsning.. men inte då... shit vilken pipa jag hade. För att inte tala om Johannas. Vilket radarpar!
Vi blev omkörda av en idiotgalning uppe vid sportcentrum över refuger och heldragna linjer, jag trodde min sista tid var kommen. Skitarg blav jag på BMWjävlen som inte har någe vett. Han drar en bredsladd i korsningen och vänder om och vi fejsar honom igen. Mattias sifferminne är inte att leka med så han hinner på mindre än två sek memorera regnumret.
Medalj till Mattias!

Väl hemma under söndagen, med tidsomställning och allt, fortsatte gratulerandet av Elliotten.

Tack alla inblandade för en underbar helg! ♥
Lite seg idag... men hade gjort det tusen gånger om :-)

Bildbomb! (är ni värda nu om ni orkat läst er igenom hela inlägget)


  



  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0