Pinsamt med stort P

Var med Elliott till tandsköterskan idag. Rutinmässiga femårskontrollen.
Elliott hoppade upp i stolen och gapade för fulla muggar. Inga problem där. Hon fick tom skrapa lite tandsten och Elliott ryckte bara på axlarna.
Sen fick mamma demonstrera hur hon borstar tänderna på sin son.
Jaaa, uppe till höger, i fram, uppe till vänster, nere...
Det är lite jobbigt känner jag med tandsköterskan flåsandes i nacken... Men det är ju för en god sak.
När vi kört hela proceduren avslutar vi som vanligt med att borsta tungan. Elliott påminde mig. Pluspoäng där!
Men jag hade ju glömt att borsta B A K O M tänderna I F R A M.
och där satt ju såklart tandstenen. Visst brukar jag väl dra en sväng där med men inte lika noga som det som syns i fram... (dumt jag vet)
Sen fick jag en lektion hur man bortar mellan tänderna.. Lixom "sprätter" med borsten...
Ja ja.. Det ingår ju i vår rutinmässiga standardborstning tänkte jag.

Men...
När jag kommer hem påpekar J att jag har VÄÄÄRLDENS största salladsblad mellan framtänderna!!!

P I M S A M T L I N A!!
urs vad jag skäms!

Här är morsan som själv måste borsta tänderna innan hom går till tandläkaren med sin son. Inte bara sonens.

Det har jag lärt mig idag!
Vad har ni lärt er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0