Full rulle

Jag önskar det fanns en pause knapp på lilleman emellanåt. Jag hinner liksom inte reda klart i hans första oreda innan han ställer till med en andra, tredje och fjärde...
Jag skojar inte... Jag jagar konstant.
Han river ner allt han når och om han inte är tillräkligt lång så fixar han det genom att dra en stol i köket dit han vill.
Man kan hitta honom på de mest konstiga ställena.
Han har en enorm balans och tokkoll på kroppen.. Men ändå!
Han är livsfarlig!
På Elliotts kalas fann vi honom sittandes på bordet med tårtapaden i högsta hugg... Och tårta i hela ansiktet.

Han är så himla snabb.
Jag stod i köket vid spisen och han får tag i köksrullen och innan jag hinner ifatt honom är han ute i vardagsrummet. Alltså papper i hela huset... Innan jag hinner samla in allt papper har storebror varit på toaletten och glömt stänga till toadörren. Jag hinner i sista sekund få tag i ena armen när han är påväg in... Men han kastar leksaken han har i handen, rakt i toaletten... Där Elliott precis pinkat utan att spola. Där står jag med halva pappersrullen i famnen, maten på spisen och en leksak i toalettkisset... Suck!
Jag rullar ihop papperet så gott det går och rör i maten.
Jag vänter mig om för att sätta mer honom i stolen så han sitter fast... Det är inte riktigt hans tanke... Såklart har jag talat om vad jag tänker, har sagt "sitta stolen". Det blir jakt in under bordet. Han älskar att bli jagad. Skrattar så att han kiknar. Under bordet får han dock tag i en orkidees luftspröt/rötter och dom ser ju spännnade ut... Så han drar såklart och jag står på andra sidan bordet. Krukan kraschar i golvet. Anton sitter ju rätt skyddad där han sitter, men han blir rädd.
Maten kokar över...

Gråtande unge vill absolut INTE sitta i stolen. Han får nappen, filten och jag spänner fast honom i vagnen och sätter på tvn (tackar gud för disney channel).
Tillbaka i köket o torkar vatten på spisen, sopar upp blomman och dammsuger upp resten.
Röjer upp på golven för att jag ska slippa höra Js suck när han kommer hem.
Elliott är hungrig, hjälper till att duka medans jag ställer fram maten.
Jonas kommer hem... ( i tid faktiskt ) säger hej och går in på toaletten.

2 sek senare får jag en utskällning för att jag inte tagit upp leksaken ur toaletten.
Dubbelsuck!

Gu va roligt att han kom hem känner jag...
Vad spelar det nu för roll att maten står på bordet, jag har tvättat, hängt tvätt, vikt tvätt, barnen är hela och jag lever...

Leksaken har jag glömt i toaletten.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: jenny

Haha OM jag känner igen mig! Detta kunde lika gärna utspelat sig hemma hos oss!

2012-04-08 @ 21:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0