En Ahaaupplevelse á la Lina.


                        



Vid frukostbordet.
Matar Anton med gröt (fort ska det gå), försöker sippra i mig själv en smoothie, bläddrar i tidningen samtidigt som Elliotts frågor om allt och alla haglar över mig. Som pricken över i:et ljuder wordfeuds plingsignal lite titt som tätt.

Jag blir stressad och märker att jag inte svarar tillräckligt på Elliotts frågor.. för han blir inte nöjd.

Där stannar jag upp.
Analyserar, lyssnar, känner av.

Dumma dumma jag.
Lina, prioritera!
Vad ska fokus ligga på, just i detta nu?
Vad kan du göra sen?

Så jag la ifrån mig tidningen, lät telefonen plinka så mycket den ville i sin ensamhet, matade klart Anton och sen drack jag upp min egen frukost. Samtidigt kunde jag vara mer närvarande i Elliotts frågeställningar och alla var nöjda och glada :-)

Phu!

Precis sånnadär situationer springer jag på dagligen!

Gör ni?



Tråååååk!

  



Kommentarer
Postat av: hannah

du är så himla snygg lina! ;)

2011-09-17 @ 08:18:00
URL: http://blogg.mama.nu/endag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0