Att jag aldrig lär mig

Lucia och Jul knackar på dörren. Nej inte riktigt...

Men en almanacka ska göras inför nästa år och det vore trevligt att ha en jul/lucia bild med i kalendern som snart måste göras.

På med årets Ullaredinköp. Pepparkaksdräkterna.
Fram med Mr Bock.
Släng ut pläden på golvet.
Tänd ett ljus i lyktan.

Scenen var riggad men...
Vart är barnen?
Elliott satte sig så snällt. (honom kan man muta) Anton är mindre mutbar, bara för stunden. En majskrok hit och en majskrok dit.

Jag ogillar mig själv i sånna här lägen. Varför varför varför ger jag mig in i det här??
Tror ni Anton sitter still?
Aj aj på lyktan. Ja, bra sitt... Men inte där... Helst på pläden, i rätt vinkel. Mössan på. Knäpper på kameran. Nej, kom tillbaka! Majskrok. Snabbare än blixen sätta ner barnet och hinna ta ett steg tillbaka och trycka på avtryckarknappen på kameran.
*blixt*
Och så göra om allting igen, och ingen, och igen. Båda barnen titta inte in i kameran. Ena ser surare än surast ut osv.

Jag blir lite less på mig själv när måste ha just DEN bilden. Nöjer mig inte med vad som helst... Skitjobbigt är det.
Svetten lackar och tålamodet tryter.

Nu middag. Sen påt igen ba!


Kommentarer
Postat av: Erica

Aw så pass! Har varit lite sugen på att ta mig ut dit. Man behöver sig lite lyx emellanåt ;)

2011-11-10 @ 17:46:35
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: hannah

Men inte så mkt prestationsprinsessa, tycker du våra bilder va så dåliga? vi kan nada om foto o fick ju honom att fastna ändå ;) dessutom är det bara fint om dom är så naturliga som möjligt! :D glada o busiga killar!

Ska jag skcika flerA BILder förresten? :D

2011-11-10 @ 21:08:23
URL: http://blogg.mama.nu/endag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0