Mammakär ♥

Dagarna rullar på.

Det funkar riktigt bra tycker jag.

Anton är väldigt väldigt mamma-kär. Oftast bara mamma som gäller... J försöker.. han vankar och vaggar, men han kan skrika sig blå tills vi tillslut inte orkar mer och han tystnar såfort han hamnar i min famn. Han luktar antagligen inte mat ;-)
Det får vara såhär nu, ett tag, men jag vill ju vara säker på att han känner lugn i andra famnar än min framöver. Annars kommer det bli jättejobbigt att lämna honom och åka iväg på ärenden osv. Jag kom på det häromdagen, jag har inte sovit utan honom mer än en gång sedan han kom till världen. Han sover antingen på mig eller tätt tätt intill min sida. Det är så sjukt superduper mysigt, men man sover inte så bra. ha ha men jag tar det ;-) J sover iaf alldeles förträffligt. Han vaknar varken under amning, blöjbyte eller lite skrik. Ibland väcker jag J och ber honom ta en blöja, men då är jag verkligen helt veck själv.
Men han sover rätt bra. Jag får sova i 3-4 timmar i streck iaf, sen ligger jag och ammar och somnar rätt så fort igen. Sen väcker han mig med en spark i magen och lite gnyenden och ber om nästa bröst. Så det är bara att vända sig åt andra hållet och börja om igen. OM det inte sker en bajjablöja vill säga.
Ibland får lilleman för sig att ligga vaken i nån timma och bara titta, si sådär vid 3-4 tiden. Min hjärna är ju inställd på sova då och jag försöker få honom att göra likadant. Men det är lönlöst. Bara att ligga där och gosa tills han bestämmer sig för att somna om.

Japp det var lite om hur vi har det.. nu är det dags att ta fram matkassen igen.

Förresten, vi var på BVC idag och han väger nu 6470g och är fortfarande 59 cm lång. Jag fick en klapp på axeln av vår sköterska för att han stiger så fint i vikt. Oftast går dessa stora barn ner mycket i vikt i början. Men inte vår son inte. Nej nej. Jag bjuder på vispgrädde ;-)

Kram på er ♥

såhär sover han som bäst!

 

Kommentarer
Postat av: Hannah

fan va du är snygg, yummy mummy!! ;)

mys imorrn!! :D

2011-03-10 @ 23:10:11
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Minna har varit våldigt mammig hon med men det va först efter ett par månader. Sen höll det i sig väldigt länge men det va bara efter kl 19 på kvällen som det va problem. På dagen funkade alla lika bra :P

Max va sån som baaaara skulle sova på mig. La jag ifrån mig honom vaknade han efter 5-10 min jämt. På dagtid, på natten sov han själv efter två veckor.

Hoppas ni mår bra! Och trevlig helg! Kramar!!

2011-03-11 @ 08:39:32
Postat av: Isabel

Låter precis lika mysigt som vi har här hemma! Juni ligger också tätt intill en och sover, hur mysigt som helst, speciellt när hon ligger och kraffsar och har sig i min rygg.

Det här med att gå upp och amma har aldrig varit min grej, jag somnar ju sittandes och äör livrädd att tappa bebisen när jag sitter på sängkanten.

2011-03-12 @ 17:10:43
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0