Underbara tankeverksamhet

Jag känner ett stick.
Slänger ett öga på axeln och spottar en mygga på bar gärning.
Jag försökte blåsa bort honom, men han satt fast med snabeln i mitt kött.
Dumma mygga!
Nu kommer jag få ett såndär bett jag kliar på tills jag får brännskador.
Inge vidare snyggt på axeln.
Fötterna är helt fulla.
Smack! Sitter han i handflatan. (det kankse bara är honor som biter?)

Jaha, där satt jag. Med fötterna i den uppblåsbara barnpoolen och lapade sol, kliandes på mitt myggbett.
Gu vad små saker och ting formar ens dag. Om jag inte blivit biten hade jag sluppit klia o ägnat mina tankar åt annat. Men tänk om jag blivit stungen av en geting. Då hade hela min eftermiddag blivit helt annorlunda.

Lilla lilla mygga. Kommer du att bli saknad nu? Inte lätt att vara liten i denna stora värld. Men han gjorde faktiskt mig illa. Jag gav honom en chans att fly, men han tog den inte. Då fick han ta konsekvenserna.

Man är själv ganska liten i universum... Får se till att jag inte biter någon större varelse i röva. Och om jag i framtiden gör det ändå så kommer jag att fly om jag får chansen. Inte vara girig och klänga mig fast.
nej nej.
Inse när det är nog!

Kommentarer
Postat av: Malin

" myggen den stygg än - den bet mig på ryggen" som farfar ( din morfar) skulle ha sagt :) hoppasalkt är bra med dig och familjen :) Kramar

2011-07-01 @ 18:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0