Blåbär

Vi får som sagt hemleverans av två kära morföräldrar som tycker att det är himlans roligt att blocka bär. Inget mig emot. Man slipper fästingar, mygg och framför allt orm.
Så jag är överlycklig!

Det här är fjärde litern, tror jag, som nu är färdigrensad. Inga gran eller tallbarr, inga blad, ingen mossa, inga knoppar, inga maskätna. Zit nada.

Sen om någon älg har varit där och pinkat eller om dom vuxit upp där en björn en gång lagt en mök. Det är inget att göra åt. Sköljda är dom och redo att förtäras.

Blåbärspaj är ju enkelt att göra... men det blir den fjärde på raken i såfall. Låte tråkigt!
Sylt? Muffins? Sockerkaka?
Fuck! har inga ägg.
Anton ska iallafall få smaska på några. Kanske ska göra mig till och koka, för att sen låta det svalna..

Aja.. blir väl en paj iallafall till slut.

Eller så kan man ju latja med dom på det här viset ;-)



 



Kommentarer
Postat av: Eva Peva

Fattar typ det där med tonen i bilden men jag behöver en före och en efterbild tack! ;) Hihi!

2011-07-22 @ 15:22:01
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/
Postat av: Mikaela Martinsson

Du är grymt bra på att fota Lina! :)

2011-10-29 @ 14:42:54
URL: http://martinssonfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0