Noll energi

Ta dig i kragen och res dig upp kvinna.
Nä.
Finner ingen ork.
Matt matt matt matt.
Det finns tusen och åter tusen saker att ta tag i här hemma men kroppen säger ifrån. Jag har aldrig varit bra på att lyssna på kroppen förrut, men nu är det den som bestämmer. Jag förmår mig inte att utföra saker, hur små dom än är. Att hämta ett par stumpor ur garderoben där uppe och sätta på fötterna är alldels påtok för ansträngande. Skulle kunna sitta och stirra in i väggen eller ut genom fönstret i timmtal.
Fy fan va tråkigt!

Det värsta av allt är att jag har en snart 4åring hemma som jag inte har möjlighet att underhålla/stimulera tillräckligt, vilket gör mig så otroligt ledsen. Känner mig som världens sämsta mamma!
Han är otålig och sjuuuuukt stingslig och har noll tålamod. Pussel duger inte, igen spel, inga bilar... bara tvn, men nej. Där fååår han inte sitta hela dan.

J jobbar och slutar väl kring midnatt så han är ju inte till så stor nytta. Förutom till alla andra då förstås.

Hjälp!
Hur får man energi?!!!

Kommentarer
Postat av: Hannah

måste nog plantera in "good enough"-uttrycket hos dig.. man blir som man tänker du vet, du orkar inte, men kan vara en bra mamma för de !!

2011-01-01 @ 18:52:37
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Jonas

Snart är det lilla pyret här! Och då kommer allt bli bättre :D

Älskar dig!!

2011-01-02 @ 10:19:18
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0