Läget

Ena natten ligger jag med värkar och tror att det minsann är på G. Vill ju hoppas varje gång, men det är skönt när det avstannar för än så länge är det lite tidigt, om en vecka eller två är det mer ok att titta ut.

Vi var hos barnmorskan i måndags och lilleman är fixerad och startklar djupt där nere. Tydligen ovanligt för att vara omföderska. Men men. Känns ju skönt att veta att han vet åt vilket håll han ska :-)

Angående mina tankar om förlossningen så känner jag att jag får ta det när det kommer. Hade varit skönt att vara förstföderska på nytt och inte riktigt veta vad det är som väntar. För hur mycket man än tycker att man är redo och tror sig veta vad som väntar, så märker man efteråt att det inte gick att föreställa sig det för fem öre.
Smärtan är jag mindre rädd för, den går garanterat över, inom sinom tid. Det är mer det här med komplikationer som oroar mig. Sugklockan vill jag inte vara med om igen. Aldrig! Den trasade sönder mig, det var det värsta med hela förlossningen. Sen finns det ju tusen andra komplikationer att oroa sig över. När det blir fel på barnet osv, hemska tanke.

Nej nu ska jag sussa och försöka låta bli förvärkarna och få en riktig skön nattsömn :-) så gott det går iaf! För imorgon är det en familjedag planerad med Bea, Tobbe och Isak i pulkabacken. Wihoo! Sisten ner är en skithög :-P Upp tänker jag inte tävla för det kommer att ta hundra år för mig att bestiga backen. Men vem vet det kanske ger värkarbetet en skjuss framått!?

NATTi NATTi

Kommentarer
Postat av: Hannah

Man kan förbereda sig, men tror inte heller man kan föreställa sig de helt.. Så förbered! :D Kan tänka mig de lite som en förfest- man FÖRbereder sig för the big fest.. Vet aldrig hur festen kommer sluta men man förbereder sig för den ändå.. Sen får de gå som de går (dvs för mkt alkohol - inge bra, för lite alkohol - eventuellt tråkigt, lagom med alkohol - bra blandning) :D Och inte tala om sminket under förfesten, jag menar.. hur mkt FÖR mkt kladdar man inte på precis där skiftet förfest/fest.. de är att FÖRbereda sig lite väl.. jag tänker då inte ligga spaklad på förlossningen o le!.. ja du fattar.. för jag vet inte om jag gört.. :p ha skoj i pulkabacken!

2011-01-06 @ 05:53:06
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Anna

Du kommer fixa det där galant Lina. När du väl ligger där så kommer du vara enormt fokuserad och minnas hur det var förra gången. Endast DU känner din kropp, ingen annan. Ingen förlossning är den andra lik, men som sagt, du vet hur din kropp fungerar. Man kan vara påläst, men när du väl ligegr där, ja då kan det vara en annan sak. Stor kram ;)

2011-01-06 @ 08:48:08
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Marih

Vi ser verkligen fram emot den lilla krabaten. Kommer när h*n kommer ;o)



Kramar

2011-01-06 @ 09:41:59
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Sanna Maria

Det kommer gå så bra min fina syster! :) Jag förstår att du är orolig, det vore kontigt om du inte var det.. :) Snart kommer knådden ligga i dina armar <3 Du är så duktig och stark!

2011-01-06 @ 17:06:24
URL: http://sannamariasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0