Min sambo

J bakade faktiskt negerbollar här om dagen, kors i taket.
Det händer, men det är sällan. Själv tycker han att han bakar rätt så ofta... si sådär en gång i halvåret. Och när han väl lägger manken till så blir det oftast med bra resultat ;-)

Själva smeten gick ju lugnt o fridfullt tillväga... Elliott hjälpte så gärna till. Jag själv stod och skar upp en fruktsallad vid sidan av. 
"Glöm inte att sätta på kaffet så att det hinner svalna", rekomenderar jag.
"Jag ska inte ha något kaffe i mina", svär han lite lätt.
"Va? äre sant? Det är ju det som sätter hela smaken", säger jag med lite lät darr på rösten.
"Nej, jag har väl i lite vatten eller nått", får jag tillbaka.

Då inser jag att det är latheten som talat. Enbart lathet. Jag erbjuder mig sätta på några koppar och liiiiiiite svordommar och morrningar senare över att det måste svalna, går han med på det. Koppen med det färdiga kaffet hinner stå i kallt vattenbad i nästan 10 minuter. Sen hade tålamodet runnit över och havregrynen fick smaka på pissljummet kaffe.
 
Vanligtvis ska väl smeten stå i kylskåpet en stund för att bli lite fastare i formen och mer rullbara...
men nejdå.. det hade inte Mr tid med.. så han började rulla.
Den första blir liiite större än vanligt.. bara för att han ville ha dom så, liiiiite större, för att han tycker mina är för små.
Men efter 3-4 stycken (se bilden! på fatet tillhöger) sen blir dom helt plötsligt 3 gånger så stora och GIGANTISKA!!
Där har tålamodet tagit slut totalt och han gör ca 17 stycken på två satser.... ha ha ha




Jag är glad att han försöker iaf ;-) och smaken var det inge fel på.
Alla är vi olika och du får mig att skratta alltför ofta!

Jag älskar dig! ♥


Kommentarer
Postat av: Hannah

haha

inte har jag hört ngt om kylen?? Aldrig ställt in dom där! Och vet ni- kaffet kan vara varmt, blir liite kladdigare med går urbra att rulla! :D

Kylen, hihi, kanske ska testa de då- men har man verkligen tid med det? Man vill ju äta foort juh :D

2011-02-02 @ 23:52:50
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Anna H

Jag tycker Jonas är duktig. Danne bakar väl en gång vart tionde år. Eller det är nog mer sällan. Måste varit hemkunskapen i nian han gjorde det sist, alltså 1995! :P Så en gång vart femtonde år ;)

2011-02-03 @ 06:30:23
Postat av: Malin

G O T T säger jag bara! :)

2011-02-03 @ 07:26:17
URL: http://napolia.blogg.se/
Postat av: Bagaren

Ett förtydligande ( som skribenten inte tog upp)..hahaha



1. Det handlade INTE alls om att jag var för lat för kaffe, det handlade om att på den tiden jag gjorde bollar mer frekvent gjorde jag efter ett recept som INTE innehöll kaffen! Därav, inte pga lathet som vissa vill påstå ;)



2. Varför ska man göra bollar stora som yatzy-tärningar?! Det är bara idioti!!



Så, nu har jag fått lite upprättning ;) haha



PS. Jag älskar dig också gumman ;)

2011-02-03 @ 08:39:49
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Hanne

Haha! Karlar =)

2011-02-03 @ 08:44:02
Postat av: lovisa

Hej där!

just nu har jag en tävling på bloggen där du har chans att vinna en snygg bikini/monokini från fashionbox.se!

om du vill delta kan du kika bloggen för att läsa mer om regler!:)



ha en fin dag!

2011-02-03 @ 08:47:58
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Sanna Maria

å men lina då! vilket pli du har på pliten! ;) :) jag saknar ju er! när plutten kommer får vi ta oss en sväng till norrtälje :D

2011-02-03 @ 09:15:10
Postat av: Mattias

Oj vad nöjd herr Englund såg ut över resultatet! :)

2011-02-03 @ 09:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0