Blidde inge bak.

Blidde gran istället ;-)

Och tur var väl det... För 12 timmar senare hade jag ett 9 timmars maraton mellan sängen och toaletten.
Magsjukan slog till med buller och bång. Frågan är om jag bara ätit något dåligt... För resten av familen verkar slippa. Skönt det!
Sprita händer, dörrhandtag, toalett... Om och om igen...

Årets julgran är perfekt! Den lyser dygnet runt och livar upp oss här hemma.

Helt plöstligt har J kommit på att i hans familj har aaaalltid julklapparna legat under granen miiiiinst en vecka innan julafton??
Och så ska vi tydligen också ha det..
Vad kommer det ifrån?? Så har vi inte haft de dom senaste 5 jularna... Jag vill inte se mitt paket förrän på julafton. Jag är så himla duktig på att lista ut vad det är i paketet bara genom att titta på det.
Det är så tråkigt!

Hur har resten av världen där ute? Hur gör ni?


Kommentarer
Postat av: Sofi

Vi har alltid klätt granen dagen innan jul å då lagt paketen under. Då när man kommer upp på morgonen så ser man granen å då vet man att d e julafton :)

2011-12-21 @ 19:25:40
Postat av: Kusin Madde

Fin tomte i granen :)

Vi ställer in granen dagen innan jul och klär den. Sen slår vi in julklapparna och lägger dem under under granen. Mamma har många gånger suttit o slagit in julklappar under natten innan julafton. Så hos oss ligger de inte så länge på plats. Jobbigt att gå o vänta såååå länge som en vecka o gå o titta på dem o vänta på vad de andra ska säga när de får sina julklappar.

Kram på er!

2011-12-21 @ 22:38:00
Postat av: Hannah

Klart man måste ha dom under några dagar för att suktas! inte klämma bara titta! ;)) samma här, minst en vecka innan! Men eftersom vi tog in granen IGÅR så får dom komma dit idag! :P

2011-12-22 @ 12:14:10
URL: http://blogg.mama.nu/endag
Postat av: sanna

å så fint! vi har inte ens nån gran :´(

2011-12-22 @ 23:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0