Detta lilla inlägg har tagit mig 2,5 timme att utföra

Därav blir det inte många fler om dagen.
Här hemma klistras det fortfarande ;-)

Det här med att sitta med en sovandes Anton i famnen 10, 20, 30 minuter. Jag har försökt mig på, inte mindre än, 8 olika tillvägagångssätt att lägga ifrån mig ett sovande barn på bästaste möjliga sätt, utan att han ska vakna.  

Näää, annat var det när man fick Elliott. Då var det nästintill tillåtet att sitta en heldag och bara kramas. Men nu med barn nummer två är det omöjligt. Nu har jag ju en annan som ska lämnas, hämtas, roas, torkas, hjälpa, födas, badas och läggas. Jag känner att jag inte riktigt har någon fungerande rutin för detta än. Hur nu det är möjligt när min andra hälft jobbar skift?! Aja, någon sags vardagsrutin måste vi få in...

Avbrott
Måste byta en sånhär


(ursäkta sunkig bildkvalité på webcamen)

Kommentarer
Postat av: Isabel

Det kanske är en fas eftersom Juni som är lika gammal är precis likadan! Idag ringde jag och mordhotade maken ifall han hade tänkt att jobba över ;-)

2011-04-13 @ 21:55:47
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Isabel

Ja men gud, 20 kg är ju verkligen jättebra jobbat!! Det säger ju sig självt att du inte kan fortsätta rasa i samma takt :-)

2011-04-14 @ 10:10:26
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0