Gravidyoga



Idag ska det hända.
Me becoming miss YOGA!

Jo, det är sant!
Kylskåpet ska böjas, bändas, vridas och antagligen falla till golvet.

Alla utövar tydligen yoga på sitt eget vis.
Och mitt vis, är mitt vis.. ja, jag vet.
Men vi alla vet ju att det inte är så i praktiken.
Nej.
Där sitter det graciösa människor, och sen jag.
Klart man bli kategoriserad på något vis.
"Ahaa, hon som utövar det här för första gången, ahaa, hon utan balans, ahaa hon som varit här ett tag men inte lyckats bli vigare än så, ahaa ett till kylskåp"

Som gammal bollsports-spelande-dam så är det tydligen så att musklerna förblir stela.
Det är tydligen bara att leva met.
Harjaghört.

Så varför tänker jag nu utsätta mig för detta?
Det är inte för att bjuda på massa skratt och flams.
nej nej.
Sådant förekommer inte.
Avslappning och avslappnat ska det vara, under övningnarna.
Börjar genast tänka på om någon råkar läppa väder, mitt i kringelkroks övningen och i det avslappnade tysta rummet. Det är ju som gjort för att I N T E fjärta. Snacka om att jag då komm er få en enormt jobbig skrattattack. När man absolut inte fååår skratta.
Himla roligt tycker jag.
Men det kankse bara är jag?
Hua så hemskt, inte skulle jag vilja att någon skrattar åt mig om det skulle hända mig.
Nej, då vill man att alla ska lossas som ingenting, så att man själv tror att det inte hördes.
Sån är jag.
Fjärtar är ju inte så kul i sig.. bara när man absolut inte får. ha ha ha

Detta ska bli intressant, mycket intressant!

Jag fick tips om en annan gravido här i stan som brukar yoga... vi har haft lite bloggkontakt och kommer antagligen att yoga i samma klass i kväll. Ska bli kul att träffa henne :-)

Återkommer ;-)


Kommentarer
Postat av: Hannah

med lite högre tankar om dig själv så kommer de gå fint.. gå däremot inte på vanlig yoga.. jag gör det o man faller till golvet av svimfärdighet efter tio djupa andetag i hunden.. inte kul.. :P

2010-09-15 @ 11:50:11
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Hannah

Reagera måste man få göra, jag menar, alla hormoner, eller ickehormoner (i mitt fall :P), gör ju sitt. Som att vilja gråta konstant för att man känner sig totalt bortglömd av allt o alla men man är inte det minsta deppig, överhuvudtaget, bara "less".. Agera däremot.. inte samma sak.. Hade lust att skjuta denna människa i huvudet igår.. PULVER! Det värsta av allt var att hon tycke det va "normalt".. va väl inge fel med det liksom.. GAAARHH!

2010-09-15 @ 11:55:07
URL: http://endag.blogg.se/
Postat av: Alexandra Möller

Hej Lina! Jag har fått förhinder till ikväll och kan inte komma. Hoppas vi ses där nästa gång! :)



2010-09-15 @ 13:47:45
URL: http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: Marih

Lycka till gumman!!

2010-09-15 @ 16:07:23
URL: http://marih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0