Uppdatering: Mina olika världar

För 1,5 år sedan skrev jag ett inlägg om alla olika världar man befinner sig i som mamma.
Eller rättare sagt m i n a olika världar jag har vandrat igenom.

Läs här för en uppdatering.

"Så som det alltid har varit" - Världen

"Gravid" - Världen

"Gravid 2" - Världen

"Mamma" - Världen

"Mamma världen 2"

"Mamma världen 3"

- Dessa har tillkommit

"Mamma världen 4"
Elliott är rätt så självgående. Han är trygg i sig själv och omgivningen.
Hus har tillkommit och med det en hel del renovering. Jonas är färdigutbildad och jag har fast anställning på heltid.
Livet känns rätt tryggt och vardagarna knallar på... Man har börjat tänka på vad man vill här i livet. Är det dags att plugga? Vad vill jag bli? och kommit fram till att just nu är det bara tryggheten som lockar. Man har fast inkomst och satsa på karriär kan man göra seriöst när småbarnsåren är över.
Jag har fortfarande svårt att få tiden att räcka till. Det är så mycket måsten och borden som msåte omprioriteras för att hinnas med. Ge dygnet fler timmar, Tack! Amen

"Ska bli tvåbarnsmamma"- världen
Herregud 2 barn!? Ja, men det ska väl gå bra. Jag har ju två händer att hålla varsin i. Det känns ok.
Ja.. det här blir ju Plätt-Lätt! har ju gjort det redan en gång... och nu snart är det dags igen...
Skillnaden är att den här gången vet jag vad jag ger mig in på...
Den här graviditeten känns mer betryggande.
Hus= Här kommer vi att bo ett tag
Fast anställning= Jag har något att komma tillbaka till
Tänk att få kunna ge Elliott ett syskon och vår familj ett tillskott.
Blir Lycklig när jag tänker på det ♥

Nästa värld är jag verkligen superexalterad över.. undrar vad den har att erbjuda!? :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0