Gudsåknepigt

God made Adam and Eve, not Adam and Steve!

Detta uttalande har fått mig att dra på smilbandet hela dagen.
Vart får dom allt ifrån?!

Nä men om inte gud skapade homosexualitet... skapade han våld? missär? krig? svält?
Jag menar att det också är en del av vår värld.
Men han, the big mighty, kanske var på semester när allt sånt hände?!
Nä, det är helt naturligt att bli kär i vem som helst, oavsett kön, enligt mig.

Gud är väl en hyvelns karl som tillåter allt... och han tar på sig det mesta.
- Går saker och ting bra tackar man honom ordentligt... - Gudsåbra!
- Är man i knipa kan man alltid hoppas att det finns en gud där ute som vill en väl och låter saker och ting gå vägen.
- Går saker och ting åt helvete, går det alltid att skylla på karln. Guds ovilja osv.

Nu är jag inte religöst lagd åt något håll, men visst skulle man önska att det satt en gubbe där uppe bland molnen och tittade ner på oss människor som förstör denna planet och mänskligheten på alla sätt och vis...
Att han ibland straffar onda människor och låter sin goda vilja gå ut över ödmjukt folk.
Det kanske är som med universum?
Oändligt, svårt för oss människor att förstå.

Jag är mer praktiskt lagd och jag vet att man inte kan gå på molnen eller bo där uppe.
Jag tror mer på karma.
"goes around comes around"

Nu kan jag väldigt lite om tex muslimer, Allah och allt sånt där... Allah, den ende sanne guden! (?) (Allah betyder det) Men min grannes gud då? Är inte den sann för henne?
Det här med religion skapar bara krig och meningsskiljaktigheter i världen...
Skippa det tycker jag!
Skippa gud!
(nej jag känner ingen blixt i huvudet än)
Istället för att folk ska vilja att alla dyrkar en och samma gud så lägg ner. Det är en omöjlighet att få all världens befolkning att tycka lika.
Det är ett meningslöst kämpande... som bara skapar elende.

Lev livet åt dig själv och se till att dina medmänniskor mår bra och vill dom väl!

Amen


Kommentarer
Postat av: Hanna

stadium, 1000 kronor! galet mkt pengar. orkade inte leta efter någon bra billigare, sen kan den ju återanvändas, så säg 500 ;)

2010-11-16 @ 11:17:17
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lise-lott Ökvist

Hear hear! Sat Nam! :)

2010-11-16 @ 14:14:58
URL: http://liselottokvist.blogspot.com
Postat av: Micaela

Amen!

2010-11-16 @ 18:25:46
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Bella Wall Granelid

Kunde inte säga det bättre själv..

vilket poet du har inom dig min vän

ha det gött



Kram Bella

2010-11-16 @ 21:27:49
Postat av: Malin

Gött sagt :)

2010-11-17 @ 08:30:31
URL: http://napolia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0