Badumsrenovering pågår

Det här är vårat badrum på nedervåningen. Där var toalett, dusch och handfat.
När vi rev köket märkte vi att det var fukt på väggarna mot badrummet. Bästa att ta tag i det innan det blir värre nu när vi renoverat köket.
Men vår tanke nu är att dela av det avlånga rummet så att en del blir till gästtoalett och den andra delen tvättstuga. Tvättstugan löper idag längs med toaletten på andra sidan väggen. Så tanken är att kunna göra en dörr in från den gamla till den nya :-)
Tanken med det är att kunna göra det nuvarande tvättrummet till förvaringsutrymme. Garderober ect. För det behövs!
Alltså kommer vi att dela det avlånga rummet på nästan hälften och sätta upp en vägg emellan.
För en vecka sedan såg badrummet ut såhär.



Idag är skillnaden att kaklet på väggen längsbort är borttagen och halva golvet är upprivet.
Dealen gick ut på att vi skulle riva det hela och hantverkarna skulle fixa resten.

och nu när vi nästan stått för vår del av avtalet så har jag börjat kolla runt på kakel.
Åh det äääääär ju så roligt!!
Jag vet ju redan hur badrummet ska se ut, måste bara hitta mina verktyg för att få det som jag vill ha det. och J verkar vara med på noterna ;-)

Härligt brunguldig kristallmosaik på golvet och sen vitt kakel på väggarna. Tror ni på det?

  

Som en liten krydda på det hela ska det sitta en maffig guldspegel över toalett och handfat.

Gu va jag längtar efter det färdiga resultatet!!! :-D

Kommentarer
Postat av: Isabel

Det bruna är såå snyggt! Tror Micke och jag kommer ha svårt att komam överens när vi ska bygga badrum på fågelsången ;-).

Mc Donalds vid 4 mackarna här i Uppsala har något liknande på sina toaletter, skitsnyggt!

2010-11-02 @ 12:16:02
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Isabel

Där vi bor nu tänker vi inte göra mycket mer än vi måste men vi köpte en gård i somras där huset saknar badrum vilket vi planerar att bygga ut huset med till våren. Om vi hinner bli klara flyttar vi in till sommaren :-)

2010-11-02 @ 14:55:30
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej



min kompis har det där kaklet som ni skall ha på golvet och det är verkligen tokfint!

2010-11-02 @ 19:50:20
Postat av: Hille

Den bruna Mc Donalds mosaiken är snyyyyygg:-)

2010-11-02 @ 22:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0