Fett ska veck, dag 1

Det är inte ofta jag säger sanningen om min vikt... 
Men idag slog jag på stort och berättade att jag minsann har en startvikt på **kg, till min kvinniga kollega.

- Det är inte möjligt?? Nej, Lina. Det är helt omöjligt. Hahahahaha. Du måste ha fel på vågen! garanterat *skratt skratt*
- Nej, inte just idag... har jag inte fel på vågen...nej, det är så...
- Nej men hem igen och väg dig.. du måste i varje fall haft en massa kläder på dig...
- Nej... eller möjligtvis ett linne och trosor.

Efter ett försök till övertalning från min sida. Slutade det hela med att jag:
- aaaa ok, jag ska gå hem och byta betterier i våg jäveln.

Men jag vet ju att det spelar ingen roll... den kommer att visa samma fula siffra ändå.



Läste idag på förpackningarna att en kvinna bör äta mellan 2000 - 3000 Kcal (kalorier) om dagen.
Undrar hur mycket jag äter egentligen. Önskar man kunde mäta det.. så att man vet.

Idag har jag fått i mig 800kcal. Kunde ha varit 85 kcal färre. Men jag valde att lägga till en god Vitamin focus dryck med koffein, för att hålla humöret och huvudet på banan.
Hejja mig, hejja mig!!





+



Jag har tänkt såhär...

Jag har alltid ratat allt vad som heter måltidsersättningar.. bla bla bla
" Man ska äta mat!! allt annat är inte humant ", har jag hört mig själv predika.
Man jag är inte den som e den! haha
Jag ser detta som en möjlighet att chocka kroppen, när jag väl börjat vandra neråt, så byter jag metod.
Har jag tänkt.
Om inte annat så kan jag se fram emot en magsäck som krympigt, efter dessa två veckor!!


Kommentarer
Postat av: Micaela

Stort lycka till!!!!

2010-03-01 @ 22:41:08
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: Sara

Lycka till från mig också!

2010-03-02 @ 07:39:33
Postat av: Lina

Tack mina damer :-D

2010-03-02 @ 08:19:06
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Jenniien

Jag gick på det i somras och tappade några kilon iaf, men jag mådde piss. Slutade och sen gick jag väl upp 2 av mina 7 kg igen. Men sen nyår har jag ätit enligt GI metoden och är nu på väg ner, jag får alltid äta mig mätt och har inte tränat alls, har inte haft tid till det. Så mitt tips, efter kuren, kör med GI! Det är inte alls krångligt, jag lovar! LYCKA TILL och hoppas du får en fin dag

2010-03-02 @ 08:19:56
URL: http://jennietarkka.blogg.se/
Postat av: Jenniien

Sv: Ja, goda är de inte! Men har du provat deras smoothie's? De är faktiskt väldigt goda tycker jag 200kcal i varje, så lite mer, men man kan ju liksom unna sig iaf 1 sån om dagen! Så det hela blir lite bättre. prova dem om du inte gjort det! Finns nutrilette och naturdiet i flera smaker!



Jaså? För mig har det fungerat bra, jobbigyt först men nu har dte ju gått över 2 månader! Har inga planer på att äta som förr heller=) längtar bara tills man kan börja promenera ute=)

2010-03-02 @ 08:38:27
URL: http://jennietarkka.blogg.se/
Postat av: Jenniien

Sv: ja men du ska se att det ger sig snart, men visst blir man besatt av mat de första dagarna;) Kämpa på, du klarar det!



Ja, men gprova den sen, mycket god om jag får säga det själv:P

2010-03-02 @ 11:39:21
URL: http://jennietarkka.blogg.se/
Postat av: Hanna

JAG HAR TYP ETT TON oj stort med en massa sånna där drycker och barer och allt vad det är hemma.

Jag behöver enligt mej själv iaf inte gå ner i vikt, men har som utfyllnad vid tajtare stunder.

Jag har en hel låda med smoothies som du kan få om du vill. OCH detta är inte för att jag tycker att du ska gå ner i vikt. Jag tycker du är fin som du är, men om ett par smoothisar skulle göra dej glad är jag glad :)

2010-03-03 @ 11:31:21
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0