Om hur det är



Det skulle ju inte bli såhär.
Min andra graviditet skulle ju bli som Mickis. Hon mådde som jag första gången också, men slapp det under andra graviditeten.
Jag skulle ju bli en såndär "fitad" morsa som prioriterar träning med magen i vädret. Det hade jag bestämt mig för. För enligt min egna teori så tror jag att ju mer tränad man är, ju mer underlättar det under förlossningen.
Och jag vägrar vara helst slut efter värkar i 32 timmar. ha ha ha not funny

Jag skulle ha ett mål. Det kändes bra.

Hur blev det?
Jo, det ska jag ta och berätta för er.
illamående.
kräk.
ingen ork.
tabletter.
muntorrhet.
otrolig trötthet.
sjukskriven.
soffläge i tre veckor...

I snart en veckas tid har jag fått behålla middagarna, vilket är underbart. Men ni ska inte tro att jag slipper illamåendet för det. nej nej. Eller jo föresten, medans den härliga måltiden intas. Då. Då slipper jag spykänslorna.
Så när det bara handlar om överlevnad vad gör man. Jo, man gör ALLT för att slippa undan det onda.
Så jag äter. Jag äter. Äter. Äter.
Och sen är jag lycklig över att allt inte kommer upp. (?)

Jag äter endel honungsmelon, kräm, soppor och just nu tunnbröd.

Om jag inte slutar med att bara behöva överleva snart så är jag uppe i alldeles för många pannor, som jag sen inte kommer att få bort.


Hur ska detta sluta?

Jag är nu inne på min fjärde vecka som kräka. "Hej kräkan!"




Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha i know. hade ju toppen med e och värsta någonsin denna gång.

vindruvor kanske kan vara ngt för dej? :)

jag lider med dej! fy fan vad jobbigt det är!

2010-07-06 @ 22:30:31
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanna

åh jo! jag tror inte på din teori =P rörde inte på mitt arsle under 9 månader och inte de föregående 9 heller, haha :)

2010-07-06 @ 22:47:18
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

men Hanna du är född till att föda barn. Vi andra kankse måste l¨ta musklerna vara i trim för att orka.. hi hi hi

2010-07-07 @ 10:02:02
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Marih

Men gumman då...hoppas verkligen att det snart går över..sagt det innan - tror du väntar en liten tösabit ;) ♥ Puss på er alla!

2010-07-07 @ 13:11:49
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Micaela

Jag är ledsen att jag inte kan "smitta av mig" så du också får va pigg och träna =( Tror som du säger att en välmående (kanske inte nödvändigtvis vältränad) kropp klarar en förlossning bättre. Och håller med om att det finns folk, som Hanna ;), som helt enkelt är gjorda för att föda barn!



Hoppas du får må bättre snart! Tänkte försöka hitta ett bra tillfälle att ringa dig imorn! Massa kramar!

2010-07-07 @ 17:23:14
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Lina

RSS 2.0